Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Integration of ICT into Education Process: Digital Classroom

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43874019" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43874019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Integration of ICT into Education Process: Digital Classroom

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, education is influenced by the information and communication technologies (ICT). the use of ICT in education has intensely reformed learning and teaching processes. Furthermore, it has expanded new opportunities for learning and accessing to educational resources beyond those traditionally available. Integration of new technologies into learning process takes a significant role for modern teaching methods and extends the availability of education. This paper examines the requirements of ICT implementation for an artificial classroom, which automatically creates interactive presentation for e-learning and provides stream of lectures.

  • Název v anglickém jazyce

    Integration of ICT into Education Process: Digital Classroom

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, education is influenced by the information and communication technologies (ICT). the use of ICT in education has intensely reformed learning and teaching processes. Furthermore, it has expanded new opportunities for learning and accessing to educational resources beyond those traditionally available. Integration of new technologies into learning process takes a significant role for modern teaching methods and extends the availability of education. This paper examines the requirements of ICT implementation for an artificial classroom, which automatically creates interactive presentation for e-learning and provides stream of lectures.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Turkish Online Journal of Educational Technology

  • ISSN

    1303-6521

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2015

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    153-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus