Integration of ICT into Education Process: Digital Classroom
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F15%3A43874019" target="_blank" >RIV/70883521:28140/15:43874019 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integration of ICT into Education Process: Digital Classroom
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, education is influenced by the information and communication technologies (ICT). the use of ICT in education has intensely reformed learning and teaching processes. Furthermore, it has expanded new opportunities for learning and accessing to educational resources beyond those traditionally available. Integration of new technologies into learning process takes a significant role for modern teaching methods and extends the availability of education. This paper examines the requirements of ICT implementation for an artificial classroom, which automatically creates interactive presentation for e-learning and provides stream of lectures.
Název v anglickém jazyce
Integration of ICT into Education Process: Digital Classroom
Popis výsledku anglicky
Nowadays, education is influenced by the information and communication technologies (ICT). the use of ICT in education has intensely reformed learning and teaching processes. Furthermore, it has expanded new opportunities for learning and accessing to educational resources beyond those traditionally available. Integration of new technologies into learning process takes a significant role for modern teaching methods and extends the availability of education. This paper examines the requirements of ICT implementation for an artificial classroom, which automatically creates interactive presentation for e-learning and provides stream of lectures.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Turkish Online Journal of Educational Technology
ISSN
1303-6521
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
TR - Turecká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
153-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—