Dostupnost ICT nástrojů ve vzdělávání: Mýty či realita?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73581414" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73581414 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333161299" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333161299</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2017.023" target="_blank" >10.5507/jtie.2017.023</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dostupnost ICT nástrojů ve vzdělávání: Mýty či realita?
Popis výsledku v původním jazyce
Neustálý rozvoj digitálních technologií, včetně jejich zavádění do vzdělávání, klade stále nové požadavky na učitele, kteří musí být připraveni s moderními ICT nástroji pracovat. Tato potřeba vychází nejen z potřeb praxe, ale také z nutnosti akceptovat moderní paradigma vzdělávání. Nabízí se však otázka, zda školy, respektive učitelé, mohou ICT nástroje ve výuce využívat, neboť samozřejmým předpokladem využití ve vzdělávání je také jejich přiměřená dostupnost. Hlavním cílem realizovaného výzkumného šetření byl popis aktuálního stavu implementace ICT nástrojů v podmínkách českých škol, pomocí metod pedagogického výzkumu. Předložený článek tedy představuje některé dílčí výsledky realizovaného výzkumného šetření, které poukazují na to, že minimálně po stránce množství ICT nástrojů, jsou školy zřejmě vybaveny adekvátně.
Název v anglickém jazyce
Availability of ICT Tools in Education: Myth or Reality?
Popis výsledku anglicky
The constant evolution of digital technologies, including its implementation in education, places new demands on teachers who have to be prepared to work with modern ICT tools. That is why new demands are placed on the teacher in this modern teaching paradigm. However, the question is whether schools or teachers are able to use ICT tools in teaching, as the availability of the later are also a prerequisite for their use in the process of education. The main objective of this research is to describe the current state of the use of ICT tools in the education process at Czech schools, using the methods of educational research. The paper summarizes selected partial results of realized research, which show that, at least in terms of ICT tools and by electronic learning materials, schools seem to be adequately equipped.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
250-261
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—