Multicultural Society: a Phenomenon on not only the 21 st century and the Importance of Historic Awareness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014F5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014F5 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multicultural Society: a Phenomenon on not only the 21 st century and the Importance of Historic Awareness
Popis výsledku v původním jazyce
The term ?historic memory?(in sociology also collective memory, social memory) is used especially in social sciences where individual memory is regarded as a phenomenon the character of which is essentially influenced by social environment (family, religious group, nation). Historic sciences try to reflect historical events as truly as they can because collective memory represents a historical source that puts the finishing touches to the complete picture of a studied society.
Název v anglickém jazyce
Multicultural Society: a Phenomenon on not only the 21 st century and the Importance of Historic Awareness
Popis výsledku anglicky
The term ?historic memory?(in sociology also collective memory, social memory) is used especially in social sciences where individual memory is regarded as a phenomenon the character of which is essentially influenced by social environment (family, religious group, nation). Historic sciences try to reflect historical events as truly as they can because collective memory represents a historical source that puts the finishing touches to the complete picture of a studied society.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Education to citizenship: Citizen from the social science perspective
ISBN
978-80-7464-105-3
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
99-112
Počet stran knihy
182
Název nakladatele
Univerzity of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—