Ethical Education as Duty in Post-modernism
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014GZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014GZ - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ethical Education as Duty in Post-modernism
Popis výsledku v původním jazyce
The author brings up the issues of postmodern aspects of ethics - in particular the need to incorporate it into the philosophy of education. In his article he deals with the following questions: What should be the nature of ethics? How can you justify the presence of ethics in the postmodern era known for its moral and ethical crisis. He also comes up with some partial answers. He emphasizes the importance of educated society that, apart from the mere possession of knowledge, also has to learn how to utilize it. It also relates to teachers? obligation to point out the importance of education as part of self-awareness in the context of human existence.
Název v anglickém jazyce
Ethical Education as Duty in Post-modernism
Popis výsledku anglicky
The author brings up the issues of postmodern aspects of ethics - in particular the need to incorporate it into the philosophy of education. In his article he deals with the following questions: What should be the nature of ethics? How can you justify the presence of ethics in the postmodern era known for its moral and ethical crisis. He also comes up with some partial answers. He emphasizes the importance of educated society that, apart from the mere possession of knowledge, also has to learn how to utilize it. It also relates to teachers? obligation to point out the importance of education as part of self-awareness in the context of human existence.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
194-203
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—