Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ethical Education as Duty in Post-modernism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA12014GZ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A12014GZ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Ethical Education as Duty in Post-modernism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The author brings up the issues of postmodern aspects of ethics - in particular the need to incorporate it into the philosophy of education. In his article he deals with the following questions: What should be the nature of ethics? How can you justify the presence of ethics in the postmodern era known for its moral and ethical crisis. He also comes up with some partial answers. He emphasizes the importance of educated society that, apart from the mere possession of knowledge, also has to learn how to utilize it. It also relates to teachers? obligation to point out the importance of education as part of self-awareness in the context of human existence.

  • Název v anglickém jazyce

    Ethical Education as Duty in Post-modernism

  • Popis výsledku anglicky

    The author brings up the issues of postmodern aspects of ethics - in particular the need to incorporate it into the philosophy of education. In his article he deals with the following questions: What should be the nature of ethics? How can you justify the presence of ethics in the postmodern era known for its moral and ethical crisis. He also comes up with some partial answers. He emphasizes the importance of educated society that, apart from the mere possession of knowledge, also has to learn how to utilize it. It also relates to teachers? obligation to point out the importance of education as part of self-awareness in the context of human existence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AA - Filosofie a náboženství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    26

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    194-203

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus