Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA1301588" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A1301588 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Didactic test is a useful and effective instrument to inform teachers about the knowledge, the skills and the knacks of the individual pupils. Didactic test has the several basic advantages: the testing of a wide range of curriculum, the evaluation of alarge number of pupils, enabling an objective comparison of the level of the knowledge; it is easy to use, gives us the effective evaluation (implementation in the short date), resulting in a higher reliability. The quality of the created didactic test depends on suitable created test items. The combination unsuitable test tasks generates a test, that is not suitable for testing, it does not measure what would be measured, it is small reliable and don?t report to us any new information on the test person. In making the suitable test items, it is important to concentrate on their difficulty.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons

  • Popis výsledku anglicky

    Didactic test is a useful and effective instrument to inform teachers about the knowledge, the skills and the knacks of the individual pupils. Didactic test has the several basic advantages: the testing of a wide range of curriculum, the evaluation of alarge number of pupils, enabling an objective comparison of the level of the knowledge; it is easy to use, gives us the effective evaluation (implementation in the short date), resulting in a higher reliability. The quality of the created didactic test depends on suitable created test items. The combination unsuitable test tasks generates a test, that is not suitable for testing, it does not measure what would be measured, it is small reliable and don?t report to us any new information on the test person. In making the suitable test items, it is important to concentrate on their difficulty.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    47

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1077-1082

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus