Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA1301588" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A1301588 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons
Popis výsledku v původním jazyce
Didactic test is a useful and effective instrument to inform teachers about the knowledge, the skills and the knacks of the individual pupils. Didactic test has the several basic advantages: the testing of a wide range of curriculum, the evaluation of alarge number of pupils, enabling an objective comparison of the level of the knowledge; it is easy to use, gives us the effective evaluation (implementation in the short date), resulting in a higher reliability. The quality of the created didactic test depends on suitable created test items. The combination unsuitable test tasks generates a test, that is not suitable for testing, it does not measure what would be measured, it is small reliable and don?t report to us any new information on the test person. In making the suitable test items, it is important to concentrate on their difficulty.
Název v anglickém jazyce
Use of the Program Winsteps for Analyzing Test Tasks and Test Persons
Popis výsledku anglicky
Didactic test is a useful and effective instrument to inform teachers about the knowledge, the skills and the knacks of the individual pupils. Didactic test has the several basic advantages: the testing of a wide range of curriculum, the evaluation of alarge number of pupils, enabling an objective comparison of the level of the knowledge; it is easy to use, gives us the effective evaluation (implementation in the short date), resulting in a higher reliability. The quality of the created didactic test depends on suitable created test items. The combination unsuitable test tasks generates a test, that is not suitable for testing, it does not measure what would be measured, it is small reliable and don?t report to us any new information on the test person. In making the suitable test items, it is important to concentrate on their difficulty.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.09.0019" target="_blank" >EE2.3.09.0019: Adaptivní individualizovaná výuka v e-learningu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
47
Stát vydavatele periodika
CY - Kyperská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1077-1082
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—