Kognitivní percepce barev jako prediktor psychosomatických poruch
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13017BY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13017BY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kognitivní percepce barev jako prediktor psychosomatických poruch
Popis výsledku v původním jazyce
V naší práci jsme se zaměřili na kognitivní hodnocení barev, protože existují důkazy o tom, že lidé s vysokou náchylností k psychosomatickým poruchám jsou většinou emočně nestabilní lidé, kteří se liší od emocionálně stabilních lidí v tom, jakým způsobemvnímají barvy. Kromě toho se snažíme zjistit, jaké jsou emotivní a kognitivní konotace z osmi barev použitých v Lüscher v testu, a také jsme se pokusili porovnat těchto osm barev vzájemně ve světle jejich emotivních a kognitivních konotací. Dále se snažíme zjistit, zda je významný rozdíl v kognitivních a emocionálních konotací mezi jednotlivými barvami z Lüscherově testu. V neposlední řadě jsme také zjišťovali, zda se muži odlišují od žen v emotivním a kognitivní konotaci připisované jedné barvě. Takéjsme diskutovali jak se psychologické funkce vnímání barev slučují s využitím barev v psychodiagnostických testech.
Název v anglickém jazyce
Cognitive color perception as a predictor of psychosomatic disorders
Popis výsledku anglicky
In our work we focus on cognitive evaluation of the colors, because there is evidence that people with high vulnerability to psychosomatic disorder, which are mostly emotionally instable people, differ from emotionally stable people in way in which theyperceived colors. In addition, we try find out, what the emotive and cognitive connotation of the eight colors used in the Lüscher?s test are, and we also try to compare these eight colors with one another in light of their emotive and cognitive connotation. Further we try to find out, whether there is a significant difference in cognitive and emotional connotation between particular colors from the Lüscher?s test. Last but not least we also concern, whether men distinguish from women in emotive and cognitive connotation attributed to single color. We are also discussed psychological functions related to color sensation and usage of colors based test in psychodiagnostic.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7464-201-2
Počet stran knihy
171
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS knihy
—