Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kognitivní percepce barev jako prediktor psychosomatických poruch

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA13017BY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A13017BY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Kognitivní percepce barev jako prediktor psychosomatických poruch

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V naší práci jsme se zaměřili na kognitivní hodnocení barev, protože existují důkazy o tom, že lidé s vysokou náchylností k psychosomatickým poruchám jsou většinou emočně nestabilní lidé, kteří se liší od emocionálně stabilních lidí v tom, jakým způsobemvnímají barvy. Kromě toho se snažíme zjistit, jaké jsou emotivní a kognitivní konotace z osmi barev použitých v Lüscher v testu, a také jsme se pokusili porovnat těchto osm barev vzájemně ve světle jejich emotivních a kognitivních konotací. Dále se snažíme zjistit, zda je významný rozdíl v kognitivních a emocionálních konotací mezi jednotlivými barvami z Lüscherově testu. V neposlední řadě jsme také zjišťovali, zda se muži odlišují od žen v emotivním a kognitivní konotaci připisované jedné barvě. Takéjsme diskutovali jak se psychologické funkce vnímání barev slučují s využitím barev v psychodiagnostických testech.

  • Název v anglickém jazyce

    Cognitive color perception as a predictor of psychosomatic disorders

  • Popis výsledku anglicky

    In our work we focus on cognitive evaluation of the colors, because there is evidence that people with high vulnerability to psychosomatic disorder, which are mostly emotionally instable people, differ from emotionally stable people in way in which theyperceived colors. In addition, we try find out, what the emotive and cognitive connotation of the eight colors used in the Lüscher?s test are, and we also try to compare these eight colors with one another in light of their emotive and cognitive connotation. Further we try to find out, whether there is a significant difference in cognitive and emotional connotation between particular colors from the Lüscher?s test. Last but not least we also concern, whether men distinguish from women in emotive and cognitive connotation attributed to single color. We are also discussed psychological functions related to color sensation and usage of colors based test in psychodiagnostic.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7464-201-2

  • Počet stran knihy

    171

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS knihy