Komparace systémů národního hodnocení žáků a studentů v Polsku, na Slovensku a v Česku v kontextu mezinárodních přístupů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA14018UK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A14018UK - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Komparace systémů národního hodnocení žáků a studentů v Polsku, na Slovensku a v Česku v kontextu mezinárodních přístupů
Popis výsledku v původním jazyce
Komparativní studie je zaměřená na porovnání hodnotících procedur vzdělávacích systémů uvedených sousedních států Evropské unie. Po uvedení obecného význam komparativních analýz a hlavních komponent národních systémů hodnocení jsou následně s využitím několika deskriptorů porovnány čtyři jejich vybrané komponenty, a to běžné školní hodnocení žáků, státní části maturitních zkoušek, národní srovnávací zkoušky a mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Výsledky studie mohou inspirovat pedagogické, vědeckéi decizní autority k dalším výzkumům v uvedené oblasti i k přijímání podložených rozhodnutí ve všech uvedených komponentách národních systémů hodnocení.
Název v anglickém jazyce
Comparison of national pupils and students assessment systems in Poland, Slovakia and the Czech Republic in context of international approaches
Popis výsledku anglicky
The study is focused on comparison of education systems assessment procedures in Poland, Slovakia and the Czech Republic. After the introduction of general purpose of comparative analyses and main components of national systems of assessment there are compared, using couple of descriptors, four main selected components: common school assessment of pupils, state secondary school graduation exams, national comparison exams and international researches of education results. This study may inspire pedagogic, scientific and decision making authorities to further research in this area and may lead also to taking qualified decisions regarding all above mentioned components of national assessment systems.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Dziedzictwo kulturowo-historyczne regionu. Pedagogika miedzykulturowa i etnopedagogika w refleksji metodologicznej
ISBN
978-83-7767-182-5
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
97-110
Počet stran knihy
237
Název nakladatele
Akademia Ignatianum w Krakowie
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—