PROGRAMMING OF ENGRAVING MACHINE AND ITS APPLICATION - INNOVATION IN EDUCATION OF TEACHERS OF TECHNICAL EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018BI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018BI - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PROGRAMMING OF ENGRAVING MACHINE AND ITS APPLICATION - INNOVATION IN EDUCATION OF TEACHERS OF TECHNICAL EDUCATION
Popis výsledku v původním jazyce
Application of the engraving machine in education has brought a new view into the technology of material cutting. Students can compare possibilities of manual cutting and cutting done by the computer programme. This innovative method brings new externalities not just in the area of technology but in the cognitive area of education of technical thinking too. The programming of the engarving machine leads to recognition of machine cutting limits, it compares ideas of students with realisation of objects.The paper deals with the technical parameters of the machine and esential information that accompanies teaching of operation and work. It includes didactic order of realisation of the topic for education.
Název v anglickém jazyce
PROGRAMMING OF ENGRAVING MACHINE AND ITS APPLICATION - INNOVATION IN EDUCATION OF TEACHERS OF TECHNICAL EDUCATION
Popis výsledku anglicky
Application of the engraving machine in education has brought a new view into the technology of material cutting. Students can compare possibilities of manual cutting and cutting done by the computer programme. This innovative method brings new externalities not just in the area of technology but in the cognitive area of education of technical thinking too. The programming of the engarving machine leads to recognition of machine cutting limits, it compares ideas of students with realisation of objects.The paper deals with the technical parameters of the machine and esential information that accompanies teaching of operation and work. It includes didactic order of realisation of the topic for education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Present Day Trends Innovations 3
ISBN
978-80-89400-59-1
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
260-265
Počet stran knihy
360
Název nakladatele
MiF, Dubnica nad Váhom
Místo vydání
Dubnica nad Váhom
Kód UT WoS kapitoly
—