Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research Findings on Implementing Student Portfolios into Teacher Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10123937" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10123937 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research Findings on Implementing Student Portfolios into Teacher Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research realised by the Department of Information Technology and Technical Education, Faculty of Education, Charles University in Prague was to verify the benefits of implementing student portfolios into teacher education. To this end, asoftware solution was prepared and six subject areas of extramural Information Technology Bachelor study programme with a focus on general education were chosen. Into these subjects, an electronic portfolio was implemented as a tool to support evaluation, cooperation, communication and administration of the content between students and teachers with social network aspects. This article deals with the issue of digital content and student portfolios. It summarizes the most important steps of the research;it describes its conclusions and outlines future steps of its protagonists and their workplace.

  • Název v anglickém jazyce

    Research Findings on Implementing Student Portfolios into Teacher Education

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research realised by the Department of Information Technology and Technical Education, Faculty of Education, Charles University in Prague was to verify the benefits of implementing student portfolios into teacher education. To this end, asoftware solution was prepared and six subject areas of extramural Information Technology Bachelor study programme with a focus on general education were chosen. Into these subjects, an electronic portfolio was implemented as a tool to support evaluation, cooperation, communication and administration of the content between students and teachers with social network aspects. This article deals with the issue of digital content and student portfolios. It summarizes the most important steps of the research;it describes its conclusions and outlines future steps of its protagonists and their workplace.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2012

  • ISBN

    978-80-213-2289-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    130-139

  • Název nakladatele

    Czech University of Life Sciences Prague

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    7. 6. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000310175100014