Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872375" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Publikace se zaměřuje na problematiku využití studentského portfolia v pregraduální přípravě učitelů, má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou objasňovány aspekty profesního učení jako součásti učitelské přípravy. Analyzovány jsou etapyna cestě k profesionalitě učitele, dimenze učitelské profese, pojetí učitelských znalostí, jako i scénáře vzdělávání učitelů v Evropě. Součástí teoretických východisek pro empirickou část publikace je i kapitola, které po-jednává o významu, účelu, obsahu, procesu tvorby a hodnocení portfolia, pozornost je věnována i výzkumnému zázemí portfolia v učitelské přípravě. V empirické části jsou předloženy tři výzkumné sondy, které z různých úhlů pohledu reflektují využití studentského portfolia jako výzkumného nástroje při poznávaní průběhů učitelské profesionalizace. V prvním případe je předkládaná výzkumná sonda a její výsledky týkající se dílčí části studentského portfolia, ve které učitelé závěrečné pedagogické praxe hodnotí připravenost

  • Název v anglickém jazyce

    Student portfolio as a research means of getting to know ones to teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Student portfolio and its use for undergraduate teacher training are in focus of this book. The composition of the book consists of two parts: theoretical and empirical. The theoret-ical part explains the aspects of profession learning as a part of teacher training. In the book, the phases of becoming a teacher by profession are described. Different levels of teacher profession, concepts of teacher knowledge, and teacher education in Europe are analyzed. In the empirical part, the theoretical backgroundof the purpose, significance, content, and process of making and judging a student portfolio are discussed. Research concerning student portfolio is described. In the empirical part, three approaches that reflect the use of student portfolio as a meansof research in the field of teacher professionalization phases are presented. Firstly, the results of a research among teachers who supervised students during their practice teach-ing are shown. In this part, the teachers assess the stude

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-7454-465-1

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    Academia Centrum UTB ve Zlíně

  • Místo vydání

    Zlín

  • Kód UT WoS knihy