Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F14%3A43872375" target="_blank" >RIV/70883521:28150/14:43872375 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studentské portfolio jako výzkumný prostředek poznání cesty k učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace se zaměřuje na problematiku využití studentského portfolia v pregraduální přípravě učitelů, má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části jsou objasňovány aspekty profesního učení jako součásti učitelské přípravy. Analyzovány jsou etapyna cestě k profesionalitě učitele, dimenze učitelské profese, pojetí učitelských znalostí, jako i scénáře vzdělávání učitelů v Evropě. Součástí teoretických východisek pro empirickou část publikace je i kapitola, které po-jednává o významu, účelu, obsahu, procesu tvorby a hodnocení portfolia, pozornost je věnována i výzkumnému zázemí portfolia v učitelské přípravě. V empirické části jsou předloženy tři výzkumné sondy, které z různých úhlů pohledu reflektují využití studentského portfolia jako výzkumného nástroje při poznávaní průběhů učitelské profesionalizace. V prvním případe je předkládaná výzkumná sonda a její výsledky týkající se dílčí části studentského portfolia, ve které učitelé závěrečné pedagogické praxe hodnotí připravenost
Název v anglickém jazyce
Student portfolio as a research means of getting to know ones to teaching
Popis výsledku anglicky
Student portfolio and its use for undergraduate teacher training are in focus of this book. The composition of the book consists of two parts: theoretical and empirical. The theoret-ical part explains the aspects of profession learning as a part of teacher training. In the book, the phases of becoming a teacher by profession are described. Different levels of teacher profession, concepts of teacher knowledge, and teacher education in Europe are analyzed. In the empirical part, the theoretical backgroundof the purpose, significance, content, and process of making and judging a student portfolio are discussed. Research concerning student portfolio is described. In the empirical part, three approaches that reflect the use of student portfolio as a meansof research in the field of teacher professionalization phases are presented. Firstly, the results of a research among teachers who supervised students during their practice teach-ing are shown. In this part, the teachers assess the stude
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7454-465-1
Počet stran knihy
166
Název nakladatele
Academia Centrum UTB ve Zlíně
Místo vydání
Zlín
Kód UT WoS knihy
—