Osobnost předškolního pedagoga: Sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895916" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895916 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Osobnost předškolního pedagoga: Sebereflexe, sociální kompetence a jejich rozvíjení
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha se ve svých dvanácti kapitolách zabývá různými aspekty povolání učitele mateřské školy a jejím cílem je poskytnout předškolním pedagogům, ale i jejich nadřízeným či kontrolním orgánům nástroj, který může posloužit jak k sebereflexi, tak k hodnocení dosažené kvality tohoto povolání. Kniha čerpá z výzkumů autorského kolektivu i ze současných odborných zdrojů a reflektuje i osobní zkušenosti autorů. Z metodologického hlediska se monografie opírá o teoretické a empirické metody založené na analýze teoretických východisek jednotlivých kapitol a na prezentaci výsledků deskriptivního výzkumu. Kolektiv autorů využil dříve provedených výzkumů, včetně výzkumných šetření v rámci kvalifikačních prací studentů, a především výsledků výzkumného šetření uskutečněného během dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a studia oboru Učitelství pro mateřské školy na Pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích "Učitel MŠ 2016". Toto šetření umožňuje reflektovat v jednotlivých kapitolách aktuální problémy praxe a konfrontovat je s požadavky, které jsou na mateřské školy kladeny.
Název v anglickém jazyce
Personality of a kindergarten teacher: Self-reflection, social competencies and their development
Popis výsledku anglicky
This book, in its twelve chapters, focuses on various aspects of the profession of a kindergarten teacher with its aim to provide a tool to preschool teachers as well as their supervisors or control organs, that would help in both, self-reflection and evaluation of the achieved quality of this profession. The book draws from the authors? research, from current professional sourced and reflects the authors? personal experience. Methodology of the monography comes from the theoretical and empirical methods based on the analysis of theoretical grounds involved in all chapters, in addition to aforementioned it exploits presentation of results coming from descriptive research. Authors of the book employed past researches, including survey researches within students´ bachelor and diploma theses, and as the main part they used results of survey research called ?Učitel MŠ 2016?, realized along with the lifelong learning courses for pedagogical workers and day students of Kindergarten Teaching study program, both under the aegis of the Faculty of Education at the University of South Bohemia in České Budějovice. Related survey provides the reflection of actual practical problems of teaching in kindergarten and confront these problems with general demands laid on kindergarten teaching.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-262-1243-0
Počet stran knihy
199
Název nakladatele
Portál
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—