Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohledy na kompetence učitele a jejich utváření v rámci pregraduální a postgraduální přípravy studentů učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889770" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889770 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pohledy na kompetence učitele a jejich utváření v rámci pregraduální a postgraduální přípravy studentů učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola pojednává o problematice utváření kompetencí učitele. Sleduje nejprve vymezení pojmu kompetence a popisuje terminologické problémy v dané oblasti. Dále text řeší otázku pregraduální přípravy učitele a rozvoj jeho profesní role. Teoretický výkladautor doplňuje zprávou z výzkumného šetření, v němž sledoval názory studentů na připravenost k výkonu pedagogické profese. Výsledky postihují oblasti, v nichž se studenti necítí být kompetentní. Autor dále představuje nový pohled na státní závěrečné zkoušky, v nichž dominuje snaha vést studenty k reflexi a sebereflexi vlastní praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    Views on teacher competencies and their formation within undergraduate and postgraduate students of teacher preparation

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter discusses the problems of formation of teacher competence. Follows the first definition of the competences and describes terminological problems in this area. Furthermore, the text addresses the issue of undergraduate teacher preparation andprofessional development of its role. Theoretical explanations author completes report on the research, which followed the students' opinions on the readiness to pursue the teaching profession. Results affect areas in which students do not feel competent. The author also presents a new perspective on the state exam, which dominates the effort to lead students to reflect on their own practice and selfreflection.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7509-256-4

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    228-233

  • Počet stran knihy

    299

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly