Pohledy na kompetence učitele a jejich utváření v rámci pregraduální a postgraduální přípravy studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F15%3A43889770" target="_blank" >RIV/60076658:12410/15:43889770 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohledy na kompetence učitele a jejich utváření v rámci pregraduální a postgraduální přípravy studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola pojednává o problematice utváření kompetencí učitele. Sleduje nejprve vymezení pojmu kompetence a popisuje terminologické problémy v dané oblasti. Dále text řeší otázku pregraduální přípravy učitele a rozvoj jeho profesní role. Teoretický výkladautor doplňuje zprávou z výzkumného šetření, v němž sledoval názory studentů na připravenost k výkonu pedagogické profese. Výsledky postihují oblasti, v nichž se studenti necítí být kompetentní. Autor dále představuje nový pohled na státní závěrečné zkoušky, v nichž dominuje snaha vést studenty k reflexi a sebereflexi vlastní praxe.
Název v anglickém jazyce
Views on teacher competencies and their formation within undergraduate and postgraduate students of teacher preparation
Popis výsledku anglicky
This chapter discusses the problems of formation of teacher competence. Follows the first definition of the competences and describes terminological problems in this area. Furthermore, the text addresses the issue of undergraduate teacher preparation andprofessional development of its role. Theoretical explanations author completes report on the research, which followed the students' opinions on the readiness to pursue the teaching profession. Results affect areas in which students do not feel competent. The author also presents a new perspective on the state exam, which dominates the effort to lead students to reflect on their own practice and selfreflection.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání
ISBN
978-80-7509-256-4
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
228-233
Počet stran knihy
299
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—