Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social competence of teachers - the context of its authority

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00315275" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00315275 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social competence of teachers - the context of its authority

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In some aspects of the interaction with students the teacher can feel certain problems especially in the competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the capability to give and to accept the feedback, etc. This discussion contribution deals with definitions of the terms „social competence" and „teacher authority“, explains the meaning of above mentioned competence in pedagogical interaction and also mentions the possibilities of developing social abilities and skills of teachers - as important part of their professional authority.

  • Název v anglickém jazyce

    Social competence of teachers - the context of its authority

  • Popis výsledku anglicky

    In some aspects of the interaction with students the teacher can feel certain problems especially in the competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the capability to give and to accept the feedback, etc. This discussion contribution deals with definitions of the terms „social competence" and „teacher authority“, explains the meaning of above mentioned competence in pedagogical interaction and also mentions the possibilities of developing social abilities and skills of teachers - as important part of their professional authority.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Creative Education. 2017 3rd International Conference on Creative education (ICCE 2017)

  • ISBN

    978-981-11-1537-0

  • ISSN

    2339-5141

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    100-106

  • Název nakladatele

    Singapore Management and Sports Science Institute, PTE, LTD

  • Místo vydání

    Singapore

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    3. 3. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku