Social competence of teachers - the context of its authority
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00315275" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00315275 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Social competence of teachers - the context of its authority
Popis výsledku v původním jazyce
In some aspects of the interaction with students the teacher can feel certain problems especially in the competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the capability to give and to accept the feedback, etc. This discussion contribution deals with definitions of the terms „social competence" and „teacher authority“, explains the meaning of above mentioned competence in pedagogical interaction and also mentions the possibilities of developing social abilities and skills of teachers - as important part of their professional authority.
Název v anglickém jazyce
Social competence of teachers - the context of its authority
Popis výsledku anglicky
In some aspects of the interaction with students the teacher can feel certain problems especially in the competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the capability to give and to accept the feedback, etc. This discussion contribution deals with definitions of the terms „social competence" and „teacher authority“, explains the meaning of above mentioned competence in pedagogical interaction and also mentions the possibilities of developing social abilities and skills of teachers - as important part of their professional authority.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Creative Education. 2017 3rd International Conference on Creative education (ICCE 2017)
ISBN
978-981-11-1537-0
ISSN
2339-5141
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
100-106
Název nakladatele
Singapore Management and Sports Science Institute, PTE, LTD
Místo vydání
Singapore
Místo konání akce
Kuala Lumpur
Datum konání akce
3. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—