Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teacher specialists: “Authority” in relation to social competence

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00309003" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00309003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7318024" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7318024</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318024" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318024</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Teacher specialists: “Authority” in relation to social competence

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution to the discussion will concern the definition of the term „social competence", will explain the meaning of this competence in pedagogical interaction and also ways to develop the social abilities and skills of teachers specialists. In some aspects of interaction with students the teacher specialist can feel certain problems especially in competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the sphere of assertiveness, in the capacity of giving and accepting feed-back, etc.. At other times an individual feature that negatively influences the creation of good relations with students, colleagues and chiefs (e. g. intolerance, dominance, lability, rigidity, trend to conformity, fault-finding), can bring many problems. These shortcomings can be eliminated with the help of high quality pedagogical and psychological preparation (in theoretical and applied forms).

  • Název v anglickém jazyce

    Teacher specialists: “Authority” in relation to social competence

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution to the discussion will concern the definition of the term „social competence", will explain the meaning of this competence in pedagogical interaction and also ways to develop the social abilities and skills of teachers specialists. In some aspects of interaction with students the teacher specialist can feel certain problems especially in competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the sphere of assertiveness, in the capacity of giving and accepting feed-back, etc.. At other times an individual feature that negatively influences the creation of good relations with students, colleagues and chiefs (e. g. intolerance, dominance, lability, rigidity, trend to conformity, fault-finding), can bring many problems. These shortcomings can be eliminated with the help of high quality pedagogical and psychological preparation (in theoretical and applied forms).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Engineering Eduaction for a Resilient Society

  • ISBN

    978-1-4799-8707-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    188-190

  • Název nakladatele

    AIM Group Baltic UAB

  • Místo vydání

    Vilnius

  • Místo konání akce

    Florencie

  • Datum konání akce

    20. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380442600021