Teacher specialists: “Authority” in relation to social competence
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F15%3A00309003" target="_blank" >RIV/68407700:21630/15:00309003 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7318024" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/ICL.2015.7318024</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICL.2015.7318024" target="_blank" >10.1109/ICL.2015.7318024</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teacher specialists: “Authority” in relation to social competence
Popis výsledku v původním jazyce
This contribution to the discussion will concern the definition of the term „social competence", will explain the meaning of this competence in pedagogical interaction and also ways to develop the social abilities and skills of teachers specialists. In some aspects of interaction with students the teacher specialist can feel certain problems especially in competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the sphere of assertiveness, in the capacity of giving and accepting feed-back, etc.. At other times an individual feature that negatively influences the creation of good relations with students, colleagues and chiefs (e. g. intolerance, dominance, lability, rigidity, trend to conformity, fault-finding), can bring many problems. These shortcomings can be eliminated with the help of high quality pedagogical and psychological preparation (in theoretical and applied forms).
Název v anglickém jazyce
Teacher specialists: “Authority” in relation to social competence
Popis výsledku anglicky
This contribution to the discussion will concern the definition of the term „social competence", will explain the meaning of this competence in pedagogical interaction and also ways to develop the social abilities and skills of teachers specialists. In some aspects of interaction with students the teacher specialist can feel certain problems especially in competence of expression, in social sensitivity, in discovering and accepting emotions, in the sphere of assertiveness, in the capacity of giving and accepting feed-back, etc.. At other times an individual feature that negatively influences the creation of good relations with students, colleagues and chiefs (e. g. intolerance, dominance, lability, rigidity, trend to conformity, fault-finding), can bring many problems. These shortcomings can be eliminated with the help of high quality pedagogical and psychological preparation (in theoretical and applied forms).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Engineering Eduaction for a Resilient Society
ISBN
978-1-4799-8707-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
188-190
Název nakladatele
AIM Group Baltic UAB
Místo vydání
Vilnius
Místo konání akce
Florencie
Datum konání akce
20. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380442600021