Education of Vietnamese children in the Czech Education Systém: Strategy and Reality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018UH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018UH - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education of Vietnamese children in the Czech Education Systém: Strategy and Reality
Popis výsledku v původním jazyce
The study deals with the topic of education and integration of children of Vietnamese origin, who represent one of the largest immigration communities in the Czech Republic. The number of foreigners living in the CR nowadays is about 425 000, thus making4.2 % of the total population. The topic has been treated in ethnographic, demographic and economic studies concerning directly the Vietnamese ethnic. The ministry issues and updates the ?Methodical Recommendations on Integration of Pupils-Foreigners atCzech Primary Schools?, ?Information on the Education of Pupils-Foreigners for Regional Authorities and Schools? and keeps a web portal containing precious information and instructions concerning the work with Vietnamese children at Czech schools and the realization of the multicultural effect on the whole population of pupils.
Název v anglickém jazyce
Education of Vietnamese children in the Czech Education Systém: Strategy and Reality
Popis výsledku anglicky
The study deals with the topic of education and integration of children of Vietnamese origin, who represent one of the largest immigration communities in the Czech Republic. The number of foreigners living in the CR nowadays is about 425 000, thus making4.2 % of the total population. The topic has been treated in ethnographic, demographic and economic studies concerning directly the Vietnamese ethnic. The ministry issues and updates the ?Methodical Recommendations on Integration of Pupils-Foreigners atCzech Primary Schools?, ?Information on the Education of Pupils-Foreigners for Regional Authorities and Schools? and keeps a web portal containing precious information and instructions concerning the work with Vietnamese children at Czech schools and the realization of the multicultural effect on the whole population of pupils.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Contemporary School and Education
ISBN
978-966-8469-88-6
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
113-132
Počet stran knihy
220
Název nakladatele
Donbas State Pedagogical University, A.F.M. Krakow University, University of Primorska
Místo vydání
Horlivka
Kód UT WoS kapitoly
—