Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of Vietnamese children in the Czech Education Systém: Strategy and Reality

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018UH" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018UH - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of Vietnamese children in the Czech Education Systém: Strategy and Reality

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study deals with the topic of education and integration of children of Vietnamese origin, who represent one of the largest immigration communities in the Czech Republic. The number of foreigners living in the CR nowadays is about 425 000, thus making4.2 % of the total population. The topic has been treated in ethnographic, demographic and economic studies concerning directly the Vietnamese ethnic. The ministry issues and updates the ?Methodical Recommendations on Integration of Pupils-Foreigners atCzech Primary Schools?, ?Information on the Education of Pupils-Foreigners for Regional Authorities and Schools? and keeps a web portal containing precious information and instructions concerning the work with Vietnamese children at Czech schools and the realization of the multicultural effect on the whole population of pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of Vietnamese children in the Czech Education Systém: Strategy and Reality

  • Popis výsledku anglicky

    The study deals with the topic of education and integration of children of Vietnamese origin, who represent one of the largest immigration communities in the Czech Republic. The number of foreigners living in the CR nowadays is about 425 000, thus making4.2 % of the total population. The topic has been treated in ethnographic, demographic and economic studies concerning directly the Vietnamese ethnic. The ministry issues and updates the ?Methodical Recommendations on Integration of Pupils-Foreigners atCzech Primary Schools?, ?Information on the Education of Pupils-Foreigners for Regional Authorities and Schools? and keeps a web portal containing precious information and instructions concerning the work with Vietnamese children at Czech schools and the realization of the multicultural effect on the whole population of pupils.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Contemporary School and Education

  • ISBN

    978-966-8469-88-6

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    113-132

  • Počet stran knihy

    220

  • Název nakladatele

    Donbas State Pedagogical University, A.F.M. Krakow University, University of Primorska

  • Místo vydání

    Horlivka

  • Kód UT WoS kapitoly