Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pre-school education in the context of curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143085" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143085 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pre-school education in the context of curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The monograph presents to the readers the results of an international research study aimed at the topical issue of children's readiness for starting compulsory school attendance. A deeper analysis focuses primarily on the population of Czech children, however, the research included participating foreign university institutions (Slovakia, Slovenia, Poland). These are countries whose pre-school education is being reformed such as in the Czech Republic. Regarding its content, the monograph offers a comprehensive overview of the issue of pre-school education in the context of preparing children for compulsory school attendance, both on theoretical and esearch levels.

  • Název v anglickém jazyce

    Pre-school education in the context of curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    The monograph presents to the readers the results of an international research study aimed at the topical issue of children's readiness for starting compulsory school attendance. A deeper analysis focuses primarily on the population of Czech children, however, the research included participating foreign university institutions (Slovakia, Slovenia, Poland). These are countries whose pre-school education is being reformed such as in the Czech Republic. Regarding its content, the monograph offers a comprehensive overview of the issue of pre-school education in the context of preparing children for compulsory school attendance, both on theoretical and esearch levels.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0206" target="_blank" >GA406/09/0206: Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v pojetí současného kurikula a z pohledu komparace ve vybraných zemích EU</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-3370-7

  • Počet stran knihy

    243

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy