Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesionalizace vzdělavatelů dospělých

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA1401AQV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A1401AQV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Profesionalizace vzdělavatelů dospělých

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Zvyšující se nároky na výkon vzdělavatelů dospělých vyžadují nové definování popisu jejich práce v podobě kvalifikačního standardu, který by měl zahrnovat obecně profesní, základní profesní i specializované dílčí kvalifikace. Formálně by měl být zpracován v podobě definovaných národních kvalifikačních rámců pro různé stupně vzdělávání a následně by se měl standard stát součástí národních registrů kvalifikací. Současně by měly být stanoveny požadavky na způsoby získání kvalifikace a její certifikaci. Příspěvek analyzuje vývoj a současný stav procesu profesionalizace a s využitím národních a mezinárodních dokumentů a zkušeností navrhuje určitá teoretická a formální řešení vedoucí k vytvoření kvalifikačních standardů vzdělavatelů dospělých jako východisekke stanovení způsobů dosažení této kvalifikace.

  • Název v anglickém jazyce

    professionalisation of adult educators

  • Popis výsledku anglicky

    The increasing demands on the performance of adult educators require a redefinition of their job description in terms of a qualification standard which should include general professional as well as basic professional and specialized partial qualifications. Formally, the standard should be treated in terms of defined national qualification frames for the individual levels of education and consequently it should become a part of the national registers of qualifications. At the same time, the requirementsshould be laid down for the methods of obtaining a qualification and its certification. This article not only analyzes the development and current status of the process of professionalisation but - based on national and international documents and experience - it also suggests theoretical and formal activities necessary to create a qualification standards of an adult educators and to determine the methods of obtaining this qualification.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Metamorfózy edukácie I.

  • ISBN

    978-80-555-0950-1

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    64-75

  • Počet stran knihy

    144

  • Název nakladatele

    Katedra andragogiky FHPV PU v Prešove

  • Místo vydání

    Prešov

  • Kód UT WoS kapitoly