Výkonová motivace středoškolských studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BBT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BBT - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výkonová motivace středoškolských studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se věnuje problematice výkonové motivace studentů středních škol. Na základě výzkumu byl stanoven cíl práce a výzkumné otázky. K jejich zodpovězení byl náhodně vybrán soubor 386 studentů gymnázií a odborných středních škol. Předmětem zájmu jsou získané hodnoty v jednotlivých dimenzích výkonové motivace pomocí dotazníku LMI. Tyto hodnoty se staly vodítkem k určení eventuálních rozdílů mezi studenty technicky orientovanými a mezi humanitně orientovanými studenty. Výzkumné otázky se průkazně statisticky neprokázaly. Z toho vyplývá závěr, že studenti středních škol jsou spíše průměrně motivováni. Žijeme v době, kde je kladen extrémní důraz na podávání kvalitních výkonů. Už při samotném začátku vzdělávání se usiluje o okamžitý výkonnostní růst v rámci studijních aktivit.
Název v anglickém jazyce
ACHIEVEMENT MOTIVATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS
Popis výsledku anglicky
The article is devoted to the issue of a performance motivation in secondary school students. The research questions and project objectives were based on the research. The answers were acquired from 386 casually selected students. The final results in single dimensions of performance motivation were obtained in terms of LMI questionnaire. The figures lead to contingent differences between technically-orientated students and students focused on the humanities. The research questions were not evidentiallyconfirmed. In conclusion, achievement motivation of secondary school students is rather on an average level. We live at the time when an extreme emphasis is put on the quality during our performance. The contemporary learning activities demand an instant performance growth which has commenced at the very beginning of an educational process.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.
ISBN
978-80-7464-540-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
103-110
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě
Místo vydání
—
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
3. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—