Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výkonová motivace středoškolských studentů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BBT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BBT - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výkonová motivace středoškolských studentů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se věnuje problematice výkonové motivace studentů středních škol. Na základě výzkumu byl stanoven cíl práce a výzkumné otázky. K jejich zodpovězení byl náhodně vybrán soubor 386 studentů gymnázií a odborných středních škol. Předmětem zájmu jsou získané hodnoty v jednotlivých dimenzích výkonové motivace pomocí dotazníku LMI. Tyto hodnoty se staly vodítkem k určení eventuálních rozdílů mezi studenty technicky orientovanými a mezi humanitně orientovanými studenty. Výzkumné otázky se průkazně statisticky neprokázaly. Z toho vyplývá závěr, že studenti středních škol jsou spíše průměrně motivováni. Žijeme v době, kde je kladen extrémní důraz na podávání kvalitních výkonů. Už při samotném začátku vzdělávání se usiluje o okamžitý výkonnostní růst v rámci studijních aktivit.

  • Název v anglickém jazyce

    ACHIEVEMENT MOTIVATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS

  • Popis výsledku anglicky

    The article is devoted to the issue of a performance motivation in secondary school students. The research questions and project objectives were based on the research. The answers were acquired from 386 casually selected students. The final results in single dimensions of performance motivation were obtained in terms of LMI questionnaire. The figures lead to contingent differences between technically-orientated students and students focused on the humanities. The research questions were not evidentiallyconfirmed. In conclusion, achievement motivation of secondary school students is rather on an average level. We live at the time when an extreme emphasis is put on the quality during our performance. The contemporary learning activities demand an instant performance growth which has commenced at the very beginning of an educational process.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků z mezinárodní vědecké konference Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IX.

  • ISBN

    978-80-7464-540-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    103-110

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity v Ostravě

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    3. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku