EVALUATING STUDENT'S KNOWLEDGE THROUGH THE USE ADAPTIVE TESTING
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BOT" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BOT - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
EVALUATING STUDENT'S KNOWLEDGE THROUGH THE USE ADAPTIVE TESTING
Popis výsledku v původním jazyce
Nowadays, an incorporation of information and communication technologies into the education process is not rare. The idea is on the rise that the sooner children become acquainted with these technologies and learn to work with them, the more successful they will be in their lives. Information and communication technologies can be used in different phases of the education process: from the presentation of the new subject matter and practicing the newly acquainted knowledge, to the verification and evaluation of student?s knowledge. And it is the last two of the mentioned phases where electronic adaptive testing can be used.
Název v anglickém jazyce
EVALUATING STUDENT'S KNOWLEDGE THROUGH THE USE ADAPTIVE TESTING
Popis výsledku anglicky
Nowadays, an incorporation of information and communication technologies into the education process is not rare. The idea is on the rise that the sooner children become acquainted with these technologies and learn to work with them, the more successful they will be in their lives. Information and communication technologies can be used in different phases of the education process: from the presentation of the new subject matter and practicing the newly acquainted knowledge, to the verification and evaluation of student?s knowledge. And it is the last two of the mentioned phases where electronic adaptive testing can be used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-561-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
195-201
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—