Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BSU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BSU - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zaměřuje na oblast diagnostiky přístupů k učení u studentů učitelských oborů a popisuje vybrané výsledky výzkumu užívání studijních materiálů studenty při přípravě na zkoušku nebo zápočtovou písemku. Hlavní výzkumné problémy se vztahovaly k otázkám: Jaké studijní materiály používají studenti učitelství při přípravě na zkoušky a zápočty? Jaké faktory ovlivňují výběr studijních materiálů, které studenti používají? Za významný faktor byl považován přístup k učení (hloubkový, povrchový, strategický). Výzkumnými metodami byly dva dotazníky. Výsledky výzkumu mezi studenty učitelství OU ukázaly, že mezi nejčastěji používané zdroje patřila skripta a pak hlavně nepublikované materiály zpracované studenty a učiteli. Souvislost mezi frekvencí užívánístudijních materiálů a přístupem k učení se potvrdila v případě monografií, odborných článků, společně zpracovaných otázek a vypracovaných otázek získaných od spolužáků.
Název v anglickém jazyce
The use of study materials and approaches to learning of teacher students
Popis výsledku anglicky
The chapter is focused on the diagnostics of approaches to learning of teacher students. It describes the chosen results of the research on the use of teaching and learning materials at higher education. Main research problems were related to the following questions: What teaching and learning materials do teacher students use when preparing for an exam? What factors influence the selection of materials the students use? We considered the approaches to learning (deep, surface and strategic) to be an important factor influencing the selection. Two questionnaires were applied to find the answers to the research questions. The research results showed that the most frequently used resources were course books and lecture notes. The relationship between thefrequency of teaching and learning materials use and the students? approaches to learning has been verified for monographs, research articles, notes worked up together with classmates and notes borrowed from classmates.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pedagogická diagnostika a profese učitele
ISBN
978-80-7464-653-9
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
87-105
Počet stran knihy
108
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—