Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501BSU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501BSU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užívání studijních materiálů a přístupy k učení u studentů učitelství

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zaměřuje na oblast diagnostiky přístupů k učení u studentů učitelských oborů a popisuje vybrané výsledky výzkumu užívání studijních materiálů studenty při přípravě na zkoušku nebo zápočtovou písemku. Hlavní výzkumné problémy se vztahovaly k otázkám: Jaké studijní materiály používají studenti učitelství při přípravě na zkoušky a zápočty? Jaké faktory ovlivňují výběr studijních materiálů, které studenti používají? Za významný faktor byl považován přístup k učení (hloubkový, povrchový, strategický). Výzkumnými metodami byly dva dotazníky. Výsledky výzkumu mezi studenty učitelství OU ukázaly, že mezi nejčastěji používané zdroje patřila skripta a pak hlavně nepublikované materiály zpracované studenty a učiteli. Souvislost mezi frekvencí užívánístudijních materiálů a přístupem k učení se potvrdila v případě monografií, odborných článků, společně zpracovaných otázek a vypracovaných otázek získaných od spolužáků.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of study materials and approaches to learning of teacher students

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter is focused on the diagnostics of approaches to learning of teacher students. It describes the chosen results of the research on the use of teaching and learning materials at higher education. Main research problems were related to the following questions: What teaching and learning materials do teacher students use when preparing for an exam? What factors influence the selection of materials the students use? We considered the approaches to learning (deep, surface and strategic) to be an important factor influencing the selection. Two questionnaires were applied to find the answers to the research questions. The research results showed that the most frequently used resources were course books and lecture notes. The relationship between thefrequency of teaching and learning materials use and the students? approaches to learning has been verified for monographs, research articles, notes worked up together with classmates and notes borrowed from classmates.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pedagogická diagnostika a profese učitele

  • ISBN

    978-80-7464-653-9

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    87-105

  • Počet stran knihy

    108

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly