Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning Style Preferences of University and College Students

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100377" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100377 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/25739018:_____/20:N0000003

  • Výsledek na webu

    <a href="http://oaji.net/articles/2020/457-1596902254.pdf" target="_blank" >http://oaji.net/articles/2020/457-1596902254.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33225/pec/20.78.486" target="_blank" >10.33225/pec/20.78.486</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning Style Preferences of University and College Students

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Knowledge of the appropriate learning styles in which students approach the study supports the effectiveness of the teaching process. There is international research that explores the factors that influence student learning styles or students&#039; preferences. The results of some research based on the similar methodologies are inconsistent. The aim of this research under the conditions of Czech tertiary education was to verify what factors students ́ learning style preferences in the subject Marketing depend on. The method of questioning based on quantitative research was used. 132 students of University of Economics, Prague and of College of Polytechnics Jihlava were involved in the research. The questions were formulated in a way to be able to define the learning style and whether students were aware of their sensory preferences. The model was based on the VARK model and the learning style according to motivation and intent. A chi-square test of independence was used for verification. The preferences of a deep problem-based learning style prevail. Learning styles preferences depend on factors related to the practical preparation of the students and the difficulty of the subject.

  • Název v anglickém jazyce

    Learning Style Preferences of University and College Students

  • Popis výsledku anglicky

    Knowledge of the appropriate learning styles in which students approach the study supports the effectiveness of the teaching process. There is international research that explores the factors that influence student learning styles or students&#039; preferences. The results of some research based on the similar methodologies are inconsistent. The aim of this research under the conditions of Czech tertiary education was to verify what factors students ́ learning style preferences in the subject Marketing depend on. The method of questioning based on quantitative research was used. 132 students of University of Economics, Prague and of College of Polytechnics Jihlava were involved in the research. The questions were formulated in a way to be able to define the learning style and whether students were aware of their sensory preferences. The model was based on the VARK model and the learning style according to motivation and intent. A chi-square test of independence was used for verification. The preferences of a deep problem-based learning style prevail. Learning styles preferences depend on factors related to the practical preparation of the students and the difficulty of the subject.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Problems of Education in the 21st Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

    2538-7111

  • Svazek periodika

    78

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LV - Lotyšská republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    486-499

  • Kód UT WoS článku

    000559377900002

  • EID výsledku v databázi Scopus