Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How do my students study? An analysis of students' of educational disciplines favorite learning styles according to VARK classification

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149120" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.326" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.326</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.04.326" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.04.326</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How do my students study? An analysis of students' of educational disciplines favorite learning styles according to VARK classification

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Respect for student's individuality, manifested, for example, by his or her favourite learning style, can significantly contribute to the increase in the efficiency in education. The awareness of the learning styles preferred by particular students can help the teacher customize educational materials intended for both frontal teaching and self-study so that they best fit the students. The aim of the conducted survey research, the selected results of which are submitted in this paper, was to carry out ananalysis of a representative sample of students, in order to determine what learning styles, classified according to sensory preferences, they prefer. The applied questionnaire of VARK classification contained 13 questions, based on everyday situations,since this classification is primarily intended for the auto detection of the favourite learning style of adolescents and/or adults. The research sample consisted of 354 students of Palacky University in Olomouc. Based on the assessment

  • Název v anglickém jazyce

    How do my students study? An analysis of students' of educational disciplines favorite learning styles according to VARK classification

  • Popis výsledku anglicky

    Respect for student's individuality, manifested, for example, by his or her favourite learning style, can significantly contribute to the increase in the efficiency in education. The awareness of the learning styles preferred by particular students can help the teacher customize educational materials intended for both frontal teaching and self-study so that they best fit the students. The aim of the conducted survey research, the selected results of which are submitted in this paper, was to carry out ananalysis of a representative sample of students, in order to determine what learning styles, classified according to sensory preferences, they prefer. The applied questionnaire of VARK classification contained 13 questions, based on everyday situations,since this classification is primarily intended for the auto detection of the favourite learning style of adolescents and/or adults. The research sample consisted of 354 students of Palacky University in Olomouc. Based on the assessment

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "384?390"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Almería, Spain

  • Datum konání akce

    7. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku