Přírodovědný pokus jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DYU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DYU - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přírodovědný pokus jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme metodu přírodovědného pokusu jako prostředek k rozvoji přírodovědné gramotnosti. V první části článku popisujeme souvislost přírodovědného pokusu se čtyřmi základními aspekty přírodovědné gramotnosti a to, jak konkrétně je můžepoužívání pokusů ve výuce přírodovědy rozvíjet. Ve druhé části pak představujeme postup při provádění pokusů dle znaků badatelské výuky, uvádíme příklad, jak je možné sestavit pracovní list k pokusu. V závěru příspěvku popisujeme několik konkrétních příkladů (pokusů) z fyzikální části přírodovědy.
Název v anglickém jazyce
Development of scientific literacy by means of science experiment
Popis výsledku anglicky
In this paper we present a method of science experiment as a means of developing scientific literacy. In the first part of the article we describe the context of science experiment with four basic aspects of scientific literacy and how exactly the use ofexperiments in science lessons can develop these aspects. In the second part, we introduce the procedure of science experiments according to inquiry based education .There is an example of how to prepare worksheet, and in the end of this paper we describe several specific examples (science experiments) from the physical part of primary science education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogické rozhlady
ISSN
1335-0404
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
12-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—