Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přírodovědný pokus jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DYU" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DYU - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přírodovědný pokus jako prostředek rozvoje přírodovědné gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme metodu přírodovědného pokusu jako prostředek k rozvoji přírodovědné gramotnosti. V první části článku popisujeme souvislost přírodovědného pokusu se čtyřmi základními aspekty přírodovědné gramotnosti a to, jak konkrétně je můžepoužívání pokusů ve výuce přírodovědy rozvíjet. Ve druhé části pak představujeme postup při provádění pokusů dle znaků badatelské výuky, uvádíme příklad, jak je možné sestavit pracovní list k pokusu. V závěru příspěvku popisujeme několik konkrétních příkladů (pokusů) z fyzikální části přírodovědy.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of scientific literacy by means of science experiment

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we present a method of science experiment as a means of developing scientific literacy. In the first part of the article we describe the context of science experiment with four basic aspects of scientific literacy and how exactly the use ofexperiments in science lessons can develop these aspects. In the second part, we introduce the procedure of science experiments according to inquiry based education .There is an example of how to prepare worksheet, and in the end of this paper we describe several specific examples (science experiments) from the physical part of primary science education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogické rozhlady

  • ISSN

    1335-0404

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    12-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus