Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Research results on language learning in adaptive LMS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1501E2B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1501E2B - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Research results on language learning in adaptive LMS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article discusses a language learning approach in adaptive LMS including detected sensory modalities of a student. Many learning styles can be used in a language learning. Why just sensory modalities? By way of introduction the reason to choose sensory modalities in adaptive language learning has been explained in relation to specifics of a language learning. Further the proposal of the particular adaptive approach in a language learning has been introduced. The proposal has been done based on the original adaptive LMS model for general subjects. The original LMS model has been divided into tree mutually interdependent modules: STUDENT module, TEACHER module and AUTHOR module. All three modules have been used in the adjusted LMS model for a language learning instruction. However the content and the inner structure of each module has been changed as a field of language learning has their specific attributes in comparison to general subjects learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Research results on language learning in adaptive LMS

  • Popis výsledku anglicky

    The article discusses a language learning approach in adaptive LMS including detected sensory modalities of a student. Many learning styles can be used in a language learning. Why just sensory modalities? By way of introduction the reason to choose sensory modalities in adaptive language learning has been explained in relation to specifics of a language learning. Further the proposal of the particular adaptive approach in a language learning has been introduced. The proposal has been done based on the original adaptive LMS model for general subjects. The original LMS model has been divided into tree mutually interdependent modules: STUDENT module, TEACHER module and AUTHOR module. All three modules have been used in the adjusted LMS model for a language learning instruction. However the content and the inner structure of each module has been changed as a field of language learning has their specific attributes in comparison to general subjects learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 3rd CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for PhD Students of EU Countries

  • ISBN

    978-0-9928772-6-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    56-59

  • Název nakladatele

    British Library

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku