Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interpersonální hypotéza hudby a hlubinně hermeneutické hledání smyslu uměleckého díla

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601EDM" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601EDM - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interpersonální hypotéza hudby a hlubinně hermeneutické hledání smyslu uměleckého díla

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interpersonální hypotéza hudby představuje originální přínos české hudební vědy s kontinuitou od 60. let 20. století. Příspěvek se zaměřuje na širší interpretaci principu hypotézy v návaznosti na hlubinně hermeneutické myšlení. Principy hypotézy jsou interpretovány na základě prací Ferdinanda Knoblocha a Jarmily Doubravové. Nacházení smyslu v hudebním díle je výsledkem dialogického procesu s hlubinnými obsahy našeho vědomí a nevědomí. Symbolizace archetypu neprobíhá pouze v obrazném materiálu, ale hudební proud a jeho dění může nabýt pro jedince symbolického významu ve vazbě na univerzální i individuální životní a estetickou zkušenost. Invariant interpersonálních tendencí v hudbě je z těchto důvodů v afinitě k archetypickým situacím.

  • Název v anglickém jazyce

    The Interpersonal Hypothesis of Music and a Deep Hermeneutic Search for Meaning in a Work of Art

  • Popis výsledku anglicky

    The interpersonal hypothesis of music presents an original contribution to Czech musicology dating back to the 1960s. This paper focuses on the wider interpretation of the principle of the hypothesis in relation to deep hermeneutic thought. The principleof the hypothesis is interpreted based on the work of Ferdinand Knobloch and Jarmila Doubravová. The discovery of meaning in a musical work is the result of a dialogic process with the deep contents of our conscious and unconscious. Symbolization of thearchetype does not occur only in metaphorical material, but the musical stream and its events can take on meaning for an individual in relation to a universal as well as individual aesthetic experience. The invariant of interpersonal tendencies in musicis, for this reason, in affinity to archetypal situations.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Musicologica Brunensia

  • ISSN

    1212-0391

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    205-212

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus