Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Desemantisation of Language in Learning Environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601ENC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601ENC - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Desemantisation of Language in Learning Environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The following two abstraction transfers play an important part in the cognitive process: isolated models ? generic models ? abstract knowledge in which a pupil?s semantic experience gradually changes into abstract knowledge. The concept of desemantisation is related to this process. It emphasizes the fact that once abstract knowledge is formed, it is no longer dependent on the initial semantic ideas and can exist independently. The workshops will focus on topics from elementary mathematics connected tothe function of mathematical language in the process of generalization and abstraction of both concepts and relationships. Discussed will also be the issues of reversibility and irreversibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Desemantisation of Language in Learning Environments

  • Popis výsledku anglicky

    The following two abstraction transfers play an important part in the cognitive process: isolated models ? generic models ? abstract knowledge in which a pupil?s semantic experience gradually changes into abstract knowledge. The concept of desemantisation is related to this process. It emphasizes the fact that once abstract knowledge is formed, it is no longer dependent on the initial semantic ideas and can exist independently. The workshops will focus on topics from elementary mathematics connected tothe function of mathematical language in the process of generalization and abstraction of both concepts and relationships. Discussed will also be the issues of reversibility and irreversibility.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT 2015

  • ISBN

    978-80-7290-833-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    394

  • Strana od-do

    369-370

  • Název nakladatele

    Charles University, Faculty of Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    16. 8. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku