Desemantisation of Language in Learning Environments
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601ENC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601ENC - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Desemantisation of Language in Learning Environments
Popis výsledku v původním jazyce
The following two abstraction transfers play an important part in the cognitive process: isolated models ? generic models ? abstract knowledge in which a pupil?s semantic experience gradually changes into abstract knowledge. The concept of desemantisation is related to this process. It emphasizes the fact that once abstract knowledge is formed, it is no longer dependent on the initial semantic ideas and can exist independently. The workshops will focus on topics from elementary mathematics connected tothe function of mathematical language in the process of generalization and abstraction of both concepts and relationships. Discussed will also be the issues of reversibility and irreversibility.
Název v anglickém jazyce
Desemantisation of Language in Learning Environments
Popis výsledku anglicky
The following two abstraction transfers play an important part in the cognitive process: isolated models ? generic models ? abstract knowledge in which a pupil?s semantic experience gradually changes into abstract knowledge. The concept of desemantisation is related to this process. It emphasizes the fact that once abstract knowledge is formed, it is no longer dependent on the initial semantic ideas and can exist independently. The workshops will focus on topics from elementary mathematics connected tothe function of mathematical language in the process of generalization and abstraction of both concepts and relationships. Discussed will also be the issues of reversibility and irreversibility.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Symposium Elementary Maths Teaching SEMT 2015
ISBN
978-80-7290-833-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
394
Strana od-do
369-370
Název nakladatele
Charles University, Faculty of Education
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
16. 8. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—