Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reversible and irreversible desemantization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320851" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320851 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reversible and irreversible desemantization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The study contributes to the understanding of cognitive mechanism of mechanical knowledge. A child&apos;s first experience with mathematics comes from their everyday life. The child does not know what three is but knows what three fingers, apples or candies are. Later, in consequence to abstraction, this semantic anchoring of mathematical ideas is expanded by ideas and concepts that are not directly dependent on semantics. We call this process desemantization. If the process of desemantization ousts semantic links from a pupil&apos;s mind as a result of too fast a drill of additive and later multiplicative structures, we speak of irreversible desemantization whose consequence is mechanical knowledge of a child.

  • Název v anglickém jazyce

    Reversible and irreversible desemantization

  • Popis výsledku anglicky

    The study contributes to the understanding of cognitive mechanism of mechanical knowledge. A child&apos;s first experience with mathematics comes from their everyday life. The child does not know what three is but knows what three fingers, apples or candies are. Later, in consequence to abstraction, this semantic anchoring of mathematical ideas is expanded by ideas and concepts that are not directly dependent on semantics. We call this process desemantization. If the process of desemantization ousts semantic links from a pupil&apos;s mind as a result of too fast a drill of additive and later multiplicative structures, we speak of irreversible desemantization whose consequence is mechanical knowledge of a child.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)

  • ISBN

    978-80-7290-844-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    288-294

  • Název nakladatele

    Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    4. 2. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000466853900039