Reversible and irreversible desemantization
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F15%3A10320851" target="_blank" >RIV/00216208:11410/15:10320851 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reversible and irreversible desemantization
Popis výsledku v původním jazyce
The study contributes to the understanding of cognitive mechanism of mechanical knowledge. A child's first experience with mathematics comes from their everyday life. The child does not know what three is but knows what three fingers, apples or candies are. Later, in consequence to abstraction, this semantic anchoring of mathematical ideas is expanded by ideas and concepts that are not directly dependent on semantics. We call this process desemantization. If the process of desemantization ousts semantic links from a pupil's mind as a result of too fast a drill of additive and later multiplicative structures, we speak of irreversible desemantization whose consequence is mechanical knowledge of a child.
Název v anglickém jazyce
Reversible and irreversible desemantization
Popis výsledku anglicky
The study contributes to the understanding of cognitive mechanism of mechanical knowledge. A child's first experience with mathematics comes from their everyday life. The child does not know what three is but knows what three fingers, apples or candies are. Later, in consequence to abstraction, this semantic anchoring of mathematical ideas is expanded by ideas and concepts that are not directly dependent on semantics. We call this process desemantization. If the process of desemantization ousts semantic links from a pupil's mind as a result of too fast a drill of additive and later multiplicative structures, we speak of irreversible desemantization whose consequence is mechanical knowledge of a child.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9)
ISBN
978-80-7290-844-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
288-294
Název nakladatele
Charles University in Prague, Faculty of Education and ERME
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
4. 2. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000466853900039