Metody eyetrackingu ve výzkumu vizuální percepce verbálních a neverbálních textů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601F8E" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601F8E - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Metody eyetrackingu ve výzkumu vizuální percepce verbálních a neverbálních textů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek tří autorek z Pedagogické fakulty Ostravské univerzity v Ostravě přináší informace o využití metody eyetrackingu v oborově didaktickém výzkumu. Využití přístroje Eye Tracker Tobii TX300 a příslušného softwaru umožňuje sledovat a zaznamenávat očnípohyby při percepci rozmanitých textů a vizualizovat jejich průběh v několika podobách. Do měření pomocí eyetrackingu byli zapojeni žáci 1. stupně základních škol, u nichž byla sledována míra porozumění věcným i uměleckým textům a využitá strategie při četbě jednotlivých slidů obsahujících výchozí text spolu s otázkami a úkoly k řešení. Metoda eyetrackingu byla dále využita pro zkoumání možných percepčních strategií při komunikaci s verbálními i neverbálními texty vhodnými pro obohacení výuky mateřštinya dějepisu na 2. stupni základních škol.
Název v anglickém jazyce
Eyetracking method in the research on visual perception of verbal and non-verbal texts
Popis výsledku anglicky
The article written by three authors from the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava brings information about usage of the eye-tracking method within specialist didactic research. Usage of the Eye Tracker Tobii TX300 device and the appropriatesoftware enables observation and registration of the eye movement during perception of various texts and visualization of their process in several forms. Measurement with the help of the eye-tracking method was realised with primary school pupils whose level of understanding factual as well as artistic texts and used strategy of reading individual slides containing the source text together with questions and tasks to be solved were tested. The eye-tracking method was also used for research of possible perception strategies of communication with verbal and non-verbal texts suitable for variegating of the mother language and history teaching of older pupils.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
O dieťati, jazyku, literatúre
ISSN
1339-3200
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
28-45
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—