Strategie žáků při práci s výukovými texty
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410689" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410689 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.064-070" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.064-070</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie žáků při práci s výukovými texty
Popis výsledku v původním jazyce
Úspěšnost českých žáků v šetření PISA, zabývající se porozumění textu, je průměrná. Jednou z příčin mohou být odborné výrazy a grafická znázornění snižující porozumění. Cílem výzkumu je zmapovat strategie žáků při práci s výukovými texty za pomocí metody Eye tracking. Tato metoda nabízí možnost odhalit nejlépe a nejhůře pochopitelné části textu z pohledu žáka. V pilotním šetření jsou naznačeny možné souvislosti mezi strategií práce s textem a způsoby učení jednotlivých žáků.
Název v anglickém jazyce
Working strategies of students in treatment of educational texts
Popis výsledku anglicky
The skills of Czech students in the PISA survey are mediocre. The usage of technical expressions and graphical elements in the text are expected to decrease its understanding. The research aims to describe working strategies of students for reading a text with the use of an eye tracking method. Eye tracking is a method for tracing which parts of the text are easily understandable and which pose trouble. In the preliminary research, the possible links are estimated between students' strategies and their method of learning.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Eruditio-Educatio
ISSN
1336-8893
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
64-70
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—