Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie žáků při práci s výukovými texty

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F20%3A10410689" target="_blank" >RIV/00216208:11310/20:10410689 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z0SgNJvvlL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36007/eruedu.2020.1.064-070" target="_blank" >10.36007/eruedu.2020.1.064-070</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie žáků při práci s výukovými texty

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Úspěšnost českých žáků v šetření PISA, zabývající se porozumění textu, je průměrná. Jednou z příčin mohou být odborné výrazy a grafická znázornění snižující porozumění. Cílem výzkumu je zmapovat strategie žáků při práci s výukovými texty za pomocí metody Eye tracking. Tato metoda nabízí možnost odhalit nejlépe a nejhůře pochopitelné části textu z pohledu žáka. V pilotním šetření jsou naznačeny možné souvislosti mezi strategií práce s textem a způsoby učení jednotlivých žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    Working strategies of students in treatment of educational texts

  • Popis výsledku anglicky

    The skills of Czech students in the PISA survey are mediocre. The usage of technical expressions and graphical elements in the text are expected to decrease its understanding. The research aims to describe working strategies of students for reading a text with the use of an eye tracking method. Eye tracking is a method for tracing which parts of the text are easily understandable and which pose trouble. In the preliminary research, the possible links are estimated between students&apos; strategies and their method of learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Eruditio-Educatio

  • ISSN

    1336-8893

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    64-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus