Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of learning strategies of undergraduate students using the eye-tracking method

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901YYC" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901YYC - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21125/iceri.2018" target="_blank" >10.21125/iceri.2018</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of learning strategies of undergraduate students using the eye-tracking method

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with researching learning strategies of undergraduate students during learning from English text. Learning from the text is described in the context of the current education system in the Czech Republic. The aim of the thesis was to observe, identify and analyze the learning strategies of the students who differ in language level. It also aims to find out whether certain strategies are dependent on the language level and how mental stimuli influence the emotional and physiological reactions of the students. The research was put into practice using the eye-tracking technology which enables eye movement monitoring during reading and it was complemented by semi-structured interviews. The research sample consisted of 12 students divided into two groups depending on the standardized pre-test of language competencies. Each group had to read the English text on the computer screen and respond to the learning task. It was found that learning strategies depend on level of language competence. However, we have identified strategies, while reading a foreign language text, that students use regardless of their language level.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of learning strategies of undergraduate students using the eye-tracking method

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with researching learning strategies of undergraduate students during learning from English text. Learning from the text is described in the context of the current education system in the Czech Republic. The aim of the thesis was to observe, identify and analyze the learning strategies of the students who differ in language level. It also aims to find out whether certain strategies are dependent on the language level and how mental stimuli influence the emotional and physiological reactions of the students. The research was put into practice using the eye-tracking technology which enables eye movement monitoring during reading and it was complemented by semi-structured interviews. The research sample consisted of 12 students divided into two groups depending on the standardized pre-test of language competencies. Each group had to read the English text on the computer screen and respond to the learning task. It was found that learning strategies depend on level of language competence. However, we have identified strategies, while reading a foreign language text, that students use regardless of their language level.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th International Conference of Education, Research and Innovation: ICERI 2018 Proceedings

  • ISBN

    978-84-09-05948-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    3801-3809

  • Název nakladatele

    ICERI 2018 Proceedings

  • Místo vydání

    Seville

  • Místo konání akce

    Seville

  • Datum konání akce

    12. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku