Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Teachers' Information Strategies and Strategies of Learning from Text

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F14%3A50003272" target="_blank" >RIV/62690094:18440/14:50003272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1181" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1181</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1181" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.01.1181</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Teachers' Information Strategies and Strategies of Learning from Text

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The skills of prospective teachers (university students) in the field of both information and reading strategies are necessary conditions for success in the students´ studies and in future they will be influencing competencies of their pupils. The aim of our interrogatory research was to learn what strategies of learning from text the prospective teachers have a good command of and to learn what factors influence the students. Results selected of the questionnaire: We found that students use strategies at every stage of the text, but at least before reading. Unfortunately prevail pillar strategy. Links to learning styles were confirmed. It was confirmed that a relatively high number of students learn the subject matter from the text by memory without a deeper understanding. Either they have not adopted a strategy for learning from text, or they are accustomed to handle large amounts of subject matter in this way, potentially from indifference. Students use the internet very considerably when learning. The strongest acting factor, which refers to understanding and deep processing of the learning material.

  • Název v anglickém jazyce

    Student Teachers' Information Strategies and Strategies of Learning from Text

  • Popis výsledku anglicky

    The skills of prospective teachers (university students) in the field of both information and reading strategies are necessary conditions for success in the students´ studies and in future they will be influencing competencies of their pupils. The aim of our interrogatory research was to learn what strategies of learning from text the prospective teachers have a good command of and to learn what factors influence the students. Results selected of the questionnaire: We found that students use strategies at every stage of the text, but at least before reading. Unfortunately prevail pillar strategy. Links to learning styles were confirmed. It was confirmed that a relatively high number of students learn the subject matter from the text by memory without a deeper understanding. Either they have not adopted a strategy for learning from text, or they are accustomed to handle large amounts of subject matter in this way, potentially from indifference. Students use the internet very considerably when learning. The strongest acting factor, which refers to understanding and deep processing of the learning material.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - social and behavioral sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    401-407

  • Název nakladatele

    Elsevier

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Antalya, Turkey

  • Datum konání akce

    2. 10. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380881700048