Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IMAGE IN NON-ARTISTIC TEXT AS A FACTOR DEVELOPING READING STRATEGIES OF SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS' PUPILS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202BYJ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202BYJ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.33543/1101369373" target="_blank" >https://doi.org/10.33543/1101369373</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33543/1101369373" target="_blank" >10.33543/1101369373</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IMAGE IN NON-ARTISTIC TEXT AS A FACTOR DEVELOPING READING STRATEGIES OF SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS' PUPILS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the current problem of factors influencing the reading of non-artistic texts and the development of reading strategies of pupils of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic. The paper aims to reflect, describe, analyse and evaluate which types of non-artistic texts, images, and depictions develop pupils' reading strategies. The text presents selected results of the quantitatively oriented questionnaire survey focusing on the identification of the relationship between the pupil's notion of a non-artistic text and course of work with the image as factors influencing their reading strategies. The partial goal of the pilot research is to point out the factors influencing student teachers at the Faculty of Education of the University of Ostrava in working with non-artistic text, an image in the text and their understanding.

  • Název v anglickém jazyce

    IMAGE IN NON-ARTISTIC TEXT AS A FACTOR DEVELOPING READING STRATEGIES OF SECONDARY TECHNICAL SCHOOLS' PUPILS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the current problem of factors influencing the reading of non-artistic texts and the development of reading strategies of pupils of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic. The paper aims to reflect, describe, analyse and evaluate which types of non-artistic texts, images, and depictions develop pupils' reading strategies. The text presents selected results of the quantitatively oriented questionnaire survey focusing on the identification of the relationship between the pupil's notion of a non-artistic text and course of work with the image as factors influencing their reading strategies. The partial goal of the pilot research is to point out the factors influencing student teachers at the Faculty of Education of the University of Ostrava in working with non-artistic text, an image in the text and their understanding.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research

  • ISSN

    1804-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    369-373

  • Kód UT WoS článku

    000674964900060

  • EID výsledku v databázi Scopus