PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026FP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026FP - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2020_proceedings02.pdf" target="_blank" >https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2020_proceedings02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS
Popis výsledku v původním jazyce
The paper focuses on the current problem of pupils' creativity as a factor influencing reading of artistic texts. The article aims to reflect, describe, analyse, evaluate different manifestations of pupils' creativity (e.g. visual, literary, musical) and their relationship to the development of reading strategies of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic pupils. The text presents the selected results of the quantitative questionnaire research focused on identifying the relationship of pupil's creativity as a factor influencing their reading strategies. The partial goal is to point out the factors contributing to the development of creative and critical thinking in the current representatives of the so-called digital generation in 21st-century society.
Název v anglickém jazyce
PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on the current problem of pupils' creativity as a factor influencing reading of artistic texts. The article aims to reflect, describe, analyse, evaluate different manifestations of pupils' creativity (e.g. visual, literary, musical) and their relationship to the development of reading strategies of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic pupils. The text presents the selected results of the quantitative questionnaire research focused on identifying the relationship of pupil's creativity as a factor influencing their reading strategies. The partial goal is to point out the factors contributing to the development of creative and critical thinking in the current representatives of the so-called digital generation in 21st-century society.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 14th CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for Ph.D. Students of EU Countries
ISBN
978-1-9993071-6-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
169-173
Název nakladatele
Sciemcee Publishing
Místo vydání
London
Místo konání akce
London
Datum konání akce
26. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—