Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F20%3AA21026FP" target="_blank" >RIV/61988987:17450/20:A21026FP - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2020_proceedings02.pdf" target="_blank" >https://www.sciemcee.org/library/proceedings/cer/cer2020_proceedings02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the current problem of pupils' creativity as a factor influencing reading of artistic texts. The article aims to reflect, describe, analyse, evaluate different manifestations of pupils' creativity (e.g. visual, literary, musical) and their relationship to the development of reading strategies of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic pupils. The text presents the selected results of the quantitative questionnaire research focused on identifying the relationship of pupil's creativity as a factor influencing their reading strategies. The partial goal is to point out the factors contributing to the development of creative and critical thinking in the current representatives of the so-called digital generation in 21st-century society.

  • Název v anglickém jazyce

    PUPIL'S CREATIVITY AS A FACTOR INFLUENCING READING OF ARTISTIC TEXTS

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the current problem of pupils' creativity as a factor influencing reading of artistic texts. The article aims to reflect, describe, analyse, evaluate different manifestations of pupils' creativity (e.g. visual, literary, musical) and their relationship to the development of reading strategies of secondary technical schools in the Moravian-Silesian Region of the Czech Republic pupils. The text presents the selected results of the quantitative questionnaire research focused on identifying the relationship of pupil's creativity as a factor influencing their reading strategies. The partial goal is to point out the factors contributing to the development of creative and critical thinking in the current representatives of the so-called digital generation in 21st-century society.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 14th CER Comparative European Research Conference - International Scientific Conference for Ph.D. Students of EU Countries

  • ISBN

    978-1-9993071-6-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    169-173

  • Název nakladatele

    Sciemcee Publishing

  • Místo vydání

    London

  • Místo konání akce

    London

  • Datum konání akce

    26. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku