Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00026837" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00026837 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Čtenářské strategie studentů pedagogických fakult
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme výsledky výzkumu čtenářkých strategií studentů Pedagogických fakult. Průzkum byl proveden na Pedagogických fakultách v Brně a Hradci Králové. Studentům prvního ročníku byl distribuován dotazník, se studenti vyjadřovali ke čtenářským strategiím, které používají během učení z textu. Současně byli dotazování do zkušenost se čtenářskými strategiemi z dřívějších vzdělávacích stupňů. V našem výzkumu vycházíme z předpokladu, že pokud má učitel předávat svým žákům způsoby (strategie),jak efektivně pracovat s textem, pak tyto způsoby (strategie) musí sám dobře ovládat. Čeští žáci dosahovali ve výzkumech PISA a PIRLS výsledků průměrných výsledků. Přepokládáme proto, že práce s textovými materiály vykazuje v českých školách rezervy. Abyse podařilo v budoucnu tento trend zvrátit, pak je nutné, aby se studenti učitelství setkávali s novými přístupy ke čtení a čtenářské gramotnosti již během studií na Pedagogických fakultách.
Název v anglickém jazyce
Reading Strategies of Students of Faculties of Education
Popis výsledku anglicky
This paper discusses the results of a survey that examined the reading skills of faculties of Education's students. The survey was carried out at faculties of Education in Brno and Hradec Králové. First year students were asked (in a questionnaire) whatreading strategies they use in their studying, how they learn from written texts and what reading and learning strategies were encouraged in their previous school years. We assume that a teacher is only able to transfer those skills that he/she knows him/herself. Czech pupils achieved average scores in these areas in the PISA and PIRLS projects. We therefore assume that working with texts is far from ideal in Czech schools. Future teachers can change this provided that they have met with new approachesto reading and reading literacy in the course of their university studies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06046" target="_blank" >LC06046: Centrum základního výzkumu školního vzdělávání</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In Svatoš, T.; Doležalová, J. (ed.). Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy
ISBN
978-80-7041-287-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
2. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—