Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessing the level of students? reading literacy as a support of the teaching quality at universities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F12%3A50001008" target="_blank" >RIV/62690094:18440/12:50001008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessing the level of students? reading literacy as a support of the teaching quality at universities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Student teachers at the University of Hradec Králové (UHK) should be provided with competencies which would help them manage their university study and which, in the students´ future teaching practice, would enable them to enhance reading literacy of pupils. The knowledge of the reading literacy attainments of the Faculty of Education students is the condition for preventive and intervention programmes integrated into their study. The aims of our empirical research were to find: 1. strategies of the UHKstudents for working with text (especially for learning from text), 2. their experiences with the enhancement of reading literacy in previous school education, and 3. factors and intensity of interest in reading in the course of their lives. The research sample were 196 UHK first-year students of various teaching qualifications. Results: Owing to the method of teaching used until now, the students´ learning competence for university study and for life or teacher´s profession is relative

  • Název v anglickém jazyce

    Assessing the level of students? reading literacy as a support of the teaching quality at universities

  • Popis výsledku anglicky

    Student teachers at the University of Hradec Králové (UHK) should be provided with competencies which would help them manage their university study and which, in the students´ future teaching practice, would enable them to enhance reading literacy of pupils. The knowledge of the reading literacy attainments of the Faculty of Education students is the condition for preventive and intervention programmes integrated into their study. The aims of our empirical research were to find: 1. strategies of the UHKstudents for working with text (especially for learning from text), 2. their experiences with the enhancement of reading literacy in previous school education, and 3. factors and intensity of interest in reading in the course of their lives. The research sample were 196 UHK first-year students of various teaching qualifications. Results: Owing to the method of teaching used until now, the students´ learning competence for university study and for life or teacher´s profession is relative

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Quality management system of universities and the quality of education

  • ISBN

    978-963-7290-95-4

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    22-26

  • Počet stran knihy

    228

  • Název nakladatele

    Eötvös József foiskola

  • Místo vydání

    Baja

  • Kód UT WoS kapitoly