Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Learning style and reading strategies of prospective teachers in the international comparison

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F13%3A50002019" target="_blank" >RIV/62690094:18440/13:50002019 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Learning style and reading strategies of prospective teachers in the international comparison

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Learning styles and reading strategies are the tools of educational process in the frame of the concept of the lifelong learning. Educational demands of teachers and students are increasing and therefore these cathegories are enlargeing their importanceand are necessary to be observed. They help to prospective teachers both to cope succesfully with studying and in the practise to deliver them to the pupils. The paper presents the outcomes of questionary survey of learning styles and reading strategiesof prospective teachers in the Czech Republic and Poland. The results of the comparation reveal the educational trends that are necessary to reflect and innovate. Our survey confirmed that a relatively high number of students learn the subject matter ofthe text memorial and that their strategies are related to their learning styles. It is therefore important, particularly in the study of prospective teachers, improve and expand their strategies not only for successful learning, but also

  • Název v anglickém jazyce

    Learning style and reading strategies of prospective teachers in the international comparison

  • Popis výsledku anglicky

    Learning styles and reading strategies are the tools of educational process in the frame of the concept of the lifelong learning. Educational demands of teachers and students are increasing and therefore these cathegories are enlargeing their importanceand are necessary to be observed. They help to prospective teachers both to cope succesfully with studying and in the practise to deliver them to the pupils. The paper presents the outcomes of questionary survey of learning styles and reading strategiesof prospective teachers in the Czech Republic and Poland. The results of the comparation reveal the educational trends that are necessary to reflect and innovate. Our survey confirmed that a relatively high number of students learn the subject matter ofthe text memorial and that their strategies are related to their learning styles. It is therefore important, particularly in the study of prospective teachers, improve and expand their strategies not only for successful learning, but also

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International conference of education, research and innovation (ICERI 2013) : proceedings

  • ISBN

    978-84-616-3847-5

  • ISSN

    2340-1095

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    4321-4328

  • Název nakladatele

    IATED

  • Místo vydání

    Valencia

  • Místo konání akce

    Seville, Spain

  • Datum konání akce

    18. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000347240604063