Zavádění sociálních médií do školní výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FGY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FGY - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zavádění sociálních médií do školní výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na rozvoj vybraných měkkých dovedností žáků základních škol s využitím sociálních médií implementovaných do výuky prostřednictvím projektových aktivit škol. Na sociální média nahlížíme jako na představitele nových přístupů v oblastiobousměrné komunikace a kooperace s žáky, učiteli, rodiči i partnerskými školami. Realizované výzkumy, stejně jako autorčina šetření, poukazují na nedostatečné využívání těchto online nástrojů v rukou učitelů primárního vzdělávání, zejména ve spojitostis e-bezpečností žáka a nedostatečnou informovaností o možnostech jejího využití pro vzdělávací činnost. Autorka se snaží na tento stav reagovat návrhem virtuální sociální sítě participujících škol. Navržená síť doplní základní školní infrastrukturu o řešení nabízející bezpečnou a snadnou komunikaci, sdílení i výměnu informací prostřednictvím projektové aktivity škol. V duchu teorie konektivismu tak hledáme nový pohled na vzdělávání v sektoru primárního školství přesahující rámec jednotli
Název v anglickém jazyce
The introduction of social media in school education
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused on development of selected soft skills of primary school pupils with using social media implemented in education through project activities in schools. We look at social media as a representative of new approaches in the fieldof two-way communication and cooperation with pupils, teachers, parents and partner schools. Realized researches, as well as the author's investigations point to the insufficient use these online tools in the hands of teachers in primary education, especially in connection with pupil's e-safety and lack of awareness about the possibilities of its use for educational activities. The author tries to respond to this situation with the design of virtual social networks participating schools. The designed network will complement the basic school infrastructure solution by offering a safe and easy communication, sharing and exchanging information through project activities schools.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education: Ph.D. students section
ISBN
978-80-7464-775-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
188
Strana od-do
83-97
Název nakladatele
Ostravská univerzita v Ostravě
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
15. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—