Dítě ze sociálně vyloučené lokality v předškolním vzdělávání v přípravné třídě
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FO9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FO9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dítě ze sociálně vyloučené lokality v předškolním vzdělávání v přípravné třídě
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku předkládáme část zachyceného obrazu života dětí předškolního věku romské populace ze sociálně vyloučené lokality, které jsou zařazeny do přípravné třídy. Jedná se místně o situace před školou a časově před vyučováním. Prezentováno je zaznamenané chování dětí, záznam chování matek dětí a jejich jednání s učitelkou a obraz vzájemné komunikace učitelky s dětmi v šatně školy. V projektu výzkumu, v rámci něhož příspěvek vznikl, se v případové studii malé přímo komunikující skupiny snažíme porozumět podmínkám, které děti přípravné třídy obklopují.
Název v anglickém jazyce
Child from excluded locality in pre-school education system - preparatory class
Popis výsledku anglicky
In this contribution we present part of the captured picture of pre-school Roma children's life in a socially excluded locality, who have been assigned to a preparatory class. As regards the place it is in front of the school building and time is beforethe classes start. The children's behaviour is presented, together with the record of how their mother behave and deal with the teacher, plus an insight into the interaction between the teacher and the children in the school locker room. In the researchproject that included this contribution we have tried to understand the conditions surrounding the children in the preparatory class within case study focusing on a small, directly communicating group.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7AMB14PL013" target="_blank" >7AMB14PL013: Pedagogické diagnostikování školní připravenosti dítěte jako profesní činnost učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové výzvy pro předškolní pedagogiku
ISBN
978-80-7454-560-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
5-16
Název nakladatele
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo konání akce
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Datum konání akce
26. 3. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—