Dějiny ženské emancipace v rakouských učebnicích dějepisu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FXR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FXR - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dějiny ženské emancipace v rakouských učebnicích dějepisu
Popis výsledku v původním jazyce
Studie prezentuje výsledky nekvantitativní obsahové analýzy rakouských učebnic dějepisu pro gymnázia pokrývajících období 20. století. Popsána je metodologie analýzy a stanovená kritéria analýzy, v závěru jsou formulována doporučení pro tvůrce českých dějepisných učebnic z hlediska implementace genderové dimenze.
Název v anglickém jazyce
Women Emancipation History in Contemporary Austrian History Textbooks
Popis výsledku anglicky
The study presents the results of qualitative content analysis of contemporary Austrian History textbooks for upper secondary schools (covering 20th century). In the introduction the main criteria for analysis and evaluation are defined and the analysisresults with examples of women emancipation history implementation are presented. The research results show that there are many chapters dedicated to this topic in the textbooks, covering the history of development of women emancipation aspirations in the 19th and 20th centuries, women involvement in both world wars, different aspects of everyday life and changes of women portrayal in advertisements. It is worth mentioning that the emphasis is on updating of historical topics and activization methods, educational projects and multiple use of primary sources. The form of gender presentation in foreign textbooks may serve as an inspiration for Czech textbooks authors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CIVILIA: Odborná revue pro didaktiku společenských věd
ISSN
1805-3963
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
4-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—