Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dějiny ženské emancipace v rakouských učebnicích dějepisu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601FXR" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601FXR - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dějiny ženské emancipace v rakouských učebnicích dějepisu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie prezentuje výsledky nekvantitativní obsahové analýzy rakouských učebnic dějepisu pro gymnázia pokrývajících období 20. století. Popsána je metodologie analýzy a stanovená kritéria analýzy, v závěru jsou formulována doporučení pro tvůrce českých dějepisných učebnic z hlediska implementace genderové dimenze.

  • Název v anglickém jazyce

    Women Emancipation History in Contemporary Austrian History Textbooks

  • Popis výsledku anglicky

    The study presents the results of qualitative content analysis of contemporary Austrian History textbooks for upper secondary schools (covering 20th century). In the introduction the main criteria for analysis and evaluation are defined and the analysisresults with examples of women emancipation history implementation are presented. The research results show that there are many chapters dedicated to this topic in the textbooks, covering the history of development of women emancipation aspirations in the 19th and 20th centuries, women involvement in both world wars, different aspects of everyday life and changes of women portrayal in advertisements. It is worth mentioning that the emphasis is on updating of historical topics and activization methods, educational projects and multiple use of primary sources. The form of gender presentation in foreign textbooks may serve as an inspiration for Czech textbooks authors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CIVILIA: Odborná revue pro didaktiku společenských věd

  • ISSN

    1805-3963

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    4-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus