Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Spatial Learning Strategies in Mobile Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601G21" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601G21 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Spatial Learning Strategies in Mobile Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes the theoretical background, methods, goals and specifications of a mobile educational application which is designed for school excursions in the Ostrava Zoo in the Czech Republic. The application uses spatial learning strategies, namely nonlinear knowledge representation using dynamic semantic networks. Better contextualization of knowledge and long-term retention of educational content are the anticipated educational effect of the application. The application was tested with students from elementary schools in mobile learning outside the classroom. The article also contains the results of the research, which was focused on the understanding of educational content in context.

  • Název v anglickém jazyce

    Spatial Learning Strategies in Mobile Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the theoretical background, methods, goals and specifications of a mobile educational application which is designed for school excursions in the Ostrava Zoo in the Czech Republic. The application uses spatial learning strategies, namely nonlinear knowledge representation using dynamic semantic networks. Better contextualization of knowledge and long-term retention of educational content are the anticipated educational effect of the application. The application was tested with students from elementary schools in mobile learning outside the classroom. The article also contains the results of the research, which was focused on the understanding of educational content in context.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECEL 2015 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-1-910810-72-9

  • ISSN

    2048-8637

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    830

  • Strana od-do

    279-287

  • Název nakladatele

    Academic Conferences and Publishing International Limited

  • Místo vydání

    Reading, UK

  • Místo konání akce

    University of Hertfordshire, Hatfield, UK

  • Datum konání akce

    29. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku