Spatial Learning Strategies in Mobile Learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601G21" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601G21 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Spatial Learning Strategies in Mobile Learning
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes the theoretical background, methods, goals and specifications of a mobile educational application which is designed for school excursions in the Ostrava Zoo in the Czech Republic. The application uses spatial learning strategies, namely nonlinear knowledge representation using dynamic semantic networks. Better contextualization of knowledge and long-term retention of educational content are the anticipated educational effect of the application. The application was tested with students from elementary schools in mobile learning outside the classroom. The article also contains the results of the research, which was focused on the understanding of educational content in context.
Název v anglickém jazyce
Spatial Learning Strategies in Mobile Learning
Popis výsledku anglicky
The paper describes the theoretical background, methods, goals and specifications of a mobile educational application which is designed for school excursions in the Ostrava Zoo in the Czech Republic. The application uses spatial learning strategies, namely nonlinear knowledge representation using dynamic semantic networks. Better contextualization of knowledge and long-term retention of educational content are the anticipated educational effect of the application. The application was tested with students from elementary schools in mobile learning outside the classroom. The article also contains the results of the research, which was focused on the understanding of educational content in context.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECEL 2015 Conference Proceedings
ISBN
978-1-910810-72-9
ISSN
2048-8637
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
830
Strana od-do
279-287
Název nakladatele
Academic Conferences and Publishing International Limited
Místo vydání
Reading, UK
Místo konání akce
University of Hertfordshire, Hatfield, UK
Datum konání akce
29. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—