Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Multimodal Adaptive Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701K7E" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701K7E - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Multimodal Adaptive Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Up until now, three to four variants of the study material corresponding to the sensory preferences of students (verbal, visual, auditory and kinaesthetic) were used in the research of adaptive education where the study material is automatically adapted to a personal characteristic of the students? learning style. The variants contain the same learning material but were created differently in order to support the student?s most prominent sense. However, an American pedagogue Edgar Dale published his ?Cone of Experience? decades ago (1946). He argues that the more senses are involved in learning, the better is the result. That is reflected in the learning of foreign languages where it is necessary to manage not only the theoretical part (represented by grammar and vocabulary), but also to be able to read, write, speak and listen. Emil Horký?s (2014) research shows that the student?s sensory preferences can also be used. The idea is to use all the sensory variants of study material, but use them individually and in the sequence that corresponds to the student?s sensory preferences.

  • Název v anglickém jazyce

    The Multimodal Adaptive Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Up until now, three to four variants of the study material corresponding to the sensory preferences of students (verbal, visual, auditory and kinaesthetic) were used in the research of adaptive education where the study material is automatically adapted to a personal characteristic of the students? learning style. The variants contain the same learning material but were created differently in order to support the student?s most prominent sense. However, an American pedagogue Edgar Dale published his ?Cone of Experience? decades ago (1946). He argues that the more senses are involved in learning, the better is the result. That is reflected in the learning of foreign languages where it is necessary to manage not only the theoretical part (represented by grammar and vocabulary), but also to be able to read, write, speak and listen. Emil Horký?s (2014) research shows that the student?s sensory preferences can also be used. The idea is to use all the sensory variants of study material, but use them individually and in the sequence that corresponds to the student?s sensory preferences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-850-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    149-158

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    5. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku