Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Creation Of Multimedia Textbook

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701K7C" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701K7C - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Creation Of Multimedia Textbook

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the creation of the electronic textbooks using multimedia objects. It is an offline version of the textbook, which replaces a traditional study material. The American pedagogue Edgar Dale has already published his ?Cone of Learning? several decades ago (Dale, 1946). He has stated there that the more senses are involved in learning, the better is the result of learning and remembering. Therefore, when creating electronic multimedia textbooks, the multimedia elements such as animations, color schemes, sound recordings and videos are used to appeal to as many students? senses as possible. With regard to the sensory preferences of individual students, the students themselves choose which sensory variant they want to use when studying.

  • Název v anglickém jazyce

    The Creation Of Multimedia Textbook

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the creation of the electronic textbooks using multimedia objects. It is an offline version of the textbook, which replaces a traditional study material. The American pedagogue Edgar Dale has already published his ?Cone of Learning? several decades ago (Dale, 1946). He has stated there that the more senses are involved in learning, the better is the result of learning and remembering. Therefore, when creating electronic multimedia textbooks, the multimedia elements such as animations, color schemes, sound recordings and videos are used to appeal to as many students? senses as possible. With regard to the sensory preferences of individual students, the students themselves choose which sensory variant they want to use when studying.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-850-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    133-140

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    5. 9. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku