The Creation Of Multimedia Textbook
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701K7C" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701K7C - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Creation Of Multimedia Textbook
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with the creation of the electronic textbooks using multimedia objects. It is an offline version of the textbook, which replaces a traditional study material. The American pedagogue Edgar Dale has already published his ?Cone of Learning? several decades ago (Dale, 1946). He has stated there that the more senses are involved in learning, the better is the result of learning and remembering. Therefore, when creating electronic multimedia textbooks, the multimedia elements such as animations, color schemes, sound recordings and videos are used to appeal to as many students? senses as possible. With regard to the sensory preferences of individual students, the students themselves choose which sensory variant they want to use when studying.
Název v anglickém jazyce
The Creation Of Multimedia Textbook
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the creation of the electronic textbooks using multimedia objects. It is an offline version of the textbook, which replaces a traditional study material. The American pedagogue Edgar Dale has already published his ?Cone of Learning? several decades ago (Dale, 1946). He has stated there that the more senses are involved in learning, the better is the result of learning and remembering. Therefore, when creating electronic multimedia textbooks, the multimedia elements such as animations, color schemes, sound recordings and videos are used to appeal to as many students? senses as possible. With regard to the sensory preferences of individual students, the students themselves choose which sensory variant they want to use when studying.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-850-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
133-140
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
5. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—