Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coherence Model of Instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801MR5" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801MR5 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coherence Model of Instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The thesis deals with three main issues: the understanding of curriculum in context, the ability of contextualisation, and retention of knowledge in long-term memory. The paper first suggests principles based on the coherence model of instruction, which aims to achieve coherence of knowledge of isolated facts through a network of semantic relationships. Then, the theoretical basis of the model is described, including spatial learning strategies, cooperative learning, and excursions in an authentic environment supported by mobile devices. A methodology of teaching was designed according to the principles of the coherence model, and a virtual guide through educational exhibitions was developed. The virtual guide was tested with students of a primary school during an experimental lecture in the Ostrava Zoo. An evaluation of the coherence model and the virtual guide was carried out using three methods: an observation of students' behaviour and learning during the experimental lecture, a pedagogical experiment, and an evaluation of questionnaires. The results of the evaluation proved that the coherence model of instruction has a positive impact on understanding in context, ability of contextualisation, and retention of the curriculum in long-term memory.

  • Název v anglickém jazyce

    Coherence Model of Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The thesis deals with three main issues: the understanding of curriculum in context, the ability of contextualisation, and retention of knowledge in long-term memory. The paper first suggests principles based on the coherence model of instruction, which aims to achieve coherence of knowledge of isolated facts through a network of semantic relationships. Then, the theoretical basis of the model is described, including spatial learning strategies, cooperative learning, and excursions in an authentic environment supported by mobile devices. A methodology of teaching was designed according to the principles of the coherence model, and a virtual guide through educational exhibitions was developed. The virtual guide was tested with students of a primary school during an experimental lecture in the Ostrava Zoo. An evaluation of the coherence model and the virtual guide was carried out using three methods: an observation of students' behaviour and learning during the experimental lecture, a pedagogical experiment, and an evaluation of questionnaires. The results of the evaluation proved that the coherence model of instruction has a positive impact on understanding in context, ability of contextualisation, and retention of the curriculum in long-term memory.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Research in E-learning

  • ISSN

    2451-2583

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    107-116

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus