Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D2I - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkéhomnožství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy.
Název v anglickém jazyce
Virtual Guide for Educational Exhibitions
Popis výsledku anglicky
Research and author's direct observation indicate a problem that the ability of pupils and students to put factual data about particulars into context is very low. The main reason for this can be attributed to the fact that many schools and teachers still put excessive emphasis on the memorization of large number of facts, but sparingly use methods which develop the ability of contextualization. Among the solutions which could be used are coherent model of teaching and learning, dynamic semantic networks for knowledge representation in teaching, electronic worksheets on tablets and virtual guides for excursions in educational exhibitions. The paper also presents the results of pilot research at primary school. Using the tests was inquired the ability of students to understand the internal and external relationships and contexts in science.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section)
ISBN
978-80-7464-667-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
122
Strana od-do
52-67
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov
Datum konání akce
9. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—