Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D2I - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkumy a autorovo přímé pozorování poukazují na problém nízké schopnosti žáků a studentů začlenit faktické údaje o jednotlivostech do kontextu. Hlavním důvodem může být skutečnost, že mnoho škol a učitelů stále klade nadměrný důraz na memorování velkéhomnožství faktů, ale málo používá metody, které rozvíjejí schopnost kontextualizace. Pro řešení tohoto problému autor navrhuje koherenční model výuky, využití dynamických sémantických sítí pro reprezentaci znalostí ve výuce, elektronické pracovní listy na tabletech a virtuální průvodce pro exkurze ve vzdělávacích expozicích. V příspěvku jsou také prezentovány výsledky pilotního výzkumu na základní škole. Pomocí testů byla zjišťována schopnost žáků rozumět vnitřním a vnějším vztahům a souvislostem v učivu přírodovědy.

  • Název v anglickém jazyce

    Virtual Guide for Educational Exhibitions

  • Popis výsledku anglicky

    Research and author's direct observation indicate a problem that the ability of pupils and students to put factual data about particulars into context is very low. The main reason for this can be attributed to the fact that many schools and teachers still put excessive emphasis on the memorization of large number of facts, but sparingly use methods which develop the ability of contextualization. Among the solutions which could be used are coherent model of teaching and learning, dynamic semantic networks for knowledge representation in teaching, electronic worksheets on tablets and virtual guides for excursions in educational exhibitions. The paper also presents the results of pilot research at primary school. Using the tests was inquired the ability of students to understand the internal and external relationships and contexts in science.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education: Proceedings of the 2014 ICTE Annual Conference (Ph.D. Section)

  • ISBN

    978-80-7464-667-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    122

  • Strana od-do

    52-67

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov

  • Datum konání akce

    9. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku