Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801OQW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801OQW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Syntaktický pravopis v teorii a školní výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek shrnuje teoretické pozadí a principy současné podoby syntaktického pravopisu, který je kodifikován v Pravidlech českého pravopisu (dále PČP). Pro výukové účely se jeví jako výhoda, že PČP se opírají o školní výuku skladby, a proto by je škola mohla akceptovat bez významných úprav nebo didaktických upřesnění. V dalších částech se příspěvek zaměřuje na aktuální stav výuky interpunkce, učebnicové pojetí této látky pro žáky ve věku povinné školní docházky i na přetrvávající problémy spojené s interpunkčním pravopisem. Upozorňuje na konkrétní vady a nedůslednost výkladů v nejpoužívanějších učebnicích i na některé nevhodně vybrané učebnicové texty. Na závěr dokládá pomocí výsledků dílčí výzkumné sondy, jak neutěšená je nyní znalost interpunkce u žáků ve věku povinné školní docházky.

  • Název v anglickém jazyce

    Syntactic spelling in the theory and school teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Syntactic spelling in the theory and school teaching is the title of the following chapter written by Jana Svobodová. The text summarizes the theoretical background and principles of the contemporary state of syntactical spelling, codified by the Czech spelling rules (Pravidla českého pravopisu). It focuses on the current state of teaching punctuation, the textbook concept of this issue and persistent problems associated with the punctuation spelling. The author draws attention to specific mistakes and inconsistencies in the most commonly used textbooks and some inappropriately chosen texts they include.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Principy a cesty školní výuky českého jazyka

  • ISBN

    978-80-7464-951-6

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    122-145

  • Počet stran knihy

    176

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly