Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syntaktický pravopis ve škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XM9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XM9 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/didakticke-studie/en" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/didakticke-studie/en</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Syntaktický pravopis ve škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá školním pojetím výkladů o syntaktickém pravopise, porovnává jejich podobu v učebnicích českého jazyka pro 1. i 2. stupeň základní školy a dokládá na konkrétních výsledcích sondy mapující znalost interpunkce u školní mládeže, jak se situace v průběhu posledních patnácti let nápadně zhoršuje. Autorka se domnívá, že cestu k nápravě je třeba začít hledat už od 1. stupně, a vidí ji v důsledném a přesném odůvodňování syntaktických jevů i v systematičnosti postupu.

  • Název v anglickém jazyce

    Syntactic Spelling at School

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution deals with school concept of syntactic spelling explanations, compares their form in the Czech language textbooks for the 1st and 2nd grade of elementary school and using particular results of punctuation knowledge mapping probes among school youth, it documents how the situation during the last 15 years is noticeably getting worse. The authoress assumes that the solution of the situation has to be searched since the 1st degree of elementary school, and may be achieved by consistent and accurate justification of the syntactic phenomena and by systemization as well.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    116-131

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus