Syntaktický pravopis ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XM9" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XM9 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/didakticke-studie/en" target="_blank" >http://userweb.pedf.cuni.cz/wp/didakticke-studie/en</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Syntaktický pravopis ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá školním pojetím výkladů o syntaktickém pravopise, porovnává jejich podobu v učebnicích českého jazyka pro 1. i 2. stupeň základní školy a dokládá na konkrétních výsledcích sondy mapující znalost interpunkce u školní mládeže, jak se situace v průběhu posledních patnácti let nápadně zhoršuje. Autorka se domnívá, že cestu k nápravě je třeba začít hledat už od 1. stupně, a vidí ji v důsledném a přesném odůvodňování syntaktických jevů i v systematičnosti postupu.
Název v anglickém jazyce
Syntactic Spelling at School
Popis výsledku anglicky
The contribution deals with school concept of syntactic spelling explanations, compares their form in the Czech language textbooks for the 1st and 2nd grade of elementary school and using particular results of punctuation knowledge mapping probes among school youth, it documents how the situation during the last 15 years is noticeably getting worse. The authoress assumes that the solution of the situation has to be searched since the 1st degree of elementary school, and may be achieved by consistent and accurate justification of the syntactic phenomena and by systemization as well.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
10
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
116-131
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—