Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Critical periods in educational system from aspect of physical activity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15510%2F01%3A00000202" target="_blank" >RIV/61989592:15510/01:00000202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Critical periods in educational system from aspect of physical activity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main objective of the research was to analyse the relations between the level, structure and character of one-week's physical activity in girls and boys from 9th classes of elementary schools and 1st grade of secondary schools and to define the principal determinants for positive changes in their lifestyle. A total of 86 girls and 84 boys from 9th classes of elementary schools and 1st grade of secondary schools took part in the survey. The standardised method of monitoring the size and level of realised weekly physical activity is based on the measurement of energy expenditure with Caltrac accelerometer and Omron pedometer. There are not differences in the level, structure and character of one-week's physical activity between girls from 9th classes of elementary schools and girls from 1st grade of secondary schools. Boys from 1st grade of secondary schools are expressively less active than boys from 9th classes of elementary schools. Schools, sport clubs and other organisations ha

  • Název v anglickém jazyce

    Critical periods in educational system from aspect of physical activity

  • Popis výsledku anglicky

    The main objective of the research was to analyse the relations between the level, structure and character of one-week's physical activity in girls and boys from 9th classes of elementary schools and 1st grade of secondary schools and to define the principal determinants for positive changes in their lifestyle. A total of 86 girls and 84 boys from 9th classes of elementary schools and 1st grade of secondary schools took part in the survey. The standardised method of monitoring the size and level of realised weekly physical activity is based on the measurement of energy expenditure with Caltrac accelerometer and Omron pedometer. There are not differences in the level, structure and character of one-week's physical activity between girls from 9th classes of elementary schools and girls from 1st grade of secondary schools. Boys from 1st grade of secondary schools are expressively less active than boys from 9th classes of elementary schools. Schools, sport clubs and other organisations ha

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2001

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efekty kstałcenia i wychowania w kulturze fizycznej

  • ISBN

    83-87478-23-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    337

  • Strana od-do

    141-147

  • Název nakladatele

    Akademia Wychowania Fizycznego

  • Místo vydání

    Katowice

  • Místo konání akce

    Katowice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2001

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku