Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji II. Psychologické aspekty.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1801QVS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1801QVS - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/47813059:19510/17:A0000037
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Profesní připravenost učitelů základních škol v oblasti řešení rizikového chování a možnosti jeho prevence v Moravskoslezském kraji II. Psychologické aspekty.
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace je věnována problematice současné školy, především významu osobnosti pedagoga v životě žáků a roli třídního učitele. První kapitola je zaměřena na žáka v období dětství a dospívání, druhá kapitola se věnuje osobnosti učitele, jeho roli, autoritě učitele, sociálním dovednostem i schopnosti sebereflexe. Poslední část teoretické části je již konkretizována na pedagogickou realitu školní třídy, roli třídního učitele, třídnímu klimatu, vztahům mezi žáky, učitelem a žáky, vztahu mezi třídním učitelem a rodiči. Součástí publikace je prezentace výsledků výzkumného šetření, které proběhlo v rámci projektu řešeného v letech 2016-2017. Jednalo se o projekt RRC/08/2016 Profesní připravenost učitelů ZŠ v oblasti rizikového chování a jeho prevence v Moravskoslezském kraji, který byl podpořen v rámci dotačního titulu Podpora vědy a výzkumu v Moravskoslezském kraji 2016.
Název v anglickém jazyce
Professional readiness of primary school teachers in the field of solution of risk behavior and possibilities of its prevention in the Moravian-Silesian Region II PSYCHOLOGICAL ASPECTS
Popis výsledku anglicky
The publication is devoted to contemporary school issues, especially the importance of the teacher's personality in pupils' lives and the role of the class teacher. The first chapter focuses on the pupil during his/her childhood and adolescence, the second chapter deals with the personality of the teacher, his/her role, teacher authority, social skills and also the ability of self-reflection. The last part of the theoretical part is already concretized on the pedagogical reality of a school class, the role of the class teacher, the class climate, the relations between the pupils, the teacher and the pupils, the relation between the class teacher and the parents. Part of the publication is the presentation of results of a research which is a part of the project solved in the years 2016-2017. This was the project RRC / 08/2016 Professional Preparedness of Primary School Teachers for Risk Behaviour and its Prevention in the Moravian-Silesian Region, which was supported under the grant title "Support for Science and Research in the Moravian-Silesian Region 2016".
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7510-236-2
Počet stran knihy
190
Název nakladatele
Slezská univerzita v Opavě
Místo vydání
Opava
Kód UT WoS knihy
—