Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language functions to communicate appraisal and child directed speech

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901VXA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901VXA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.23734/wwr20172.045.065" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.23734/wwr20172.045.065</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.23734/wwr20172.045.065" target="_blank" >10.23734/wwr20172.045.065</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language functions to communicate appraisal and child directed speech

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Language used by parents to communicate with children is characterized by specific features. Adults use a different language in communicating with other adults than in communicating with children. This paper is focused on analysing authentic recordings of common spoken discourse in families related to specific situations and activities (for example, children getting ready for school, art and craft activities, sitting at the table, etc.). The focus of analysis will be on examining the illocutionary language functions used to communicate child?s appraisal (mainly praise, criticism, reproach), i.e. on the parent?s intent to express the appraisal of a child. The analysis draws upon the frequency of illocutionary language functions (in the whole sample, in pre-defined age categories of children, in specific activities offering examples of spoken discourse); further, the indication of illocutionary functions as expressed in the spoken discourse will be explored.

  • Název v anglickém jazyce

    Language functions to communicate appraisal and child directed speech

  • Popis výsledku anglicky

    Language used by parents to communicate with children is characterized by specific features. Adults use a different language in communicating with other adults than in communicating with children. This paper is focused on analysing authentic recordings of common spoken discourse in families related to specific situations and activities (for example, children getting ready for school, art and craft activities, sitting at the table, etc.). The focus of analysis will be on examining the illocutionary language functions used to communicate child?s appraisal (mainly praise, criticism, reproach), i.e. on the parent?s intent to express the appraisal of a child. The analysis draws upon the frequency of illocutionary language functions (in the whole sample, in pre-defined age categories of children, in specific activities offering examples of spoken discourse); further, the indication of illocutionary functions as expressed in the spoken discourse will be explored.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Wychowanie w Rodzinie

  • ISSN

    2082-9019

  • e-ISSN

    2300-5866

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    45-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus