Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA2101M44" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A2101M44 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132" target="_blank" >https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku představujeme složky profesního rozvoje učitelek MŠ, ve kterých si učitelka plánuje svůj vlastní profesní rozvoj ve vzdělávacích oblastech. Ty vystupují z učitelčiných uvědomělých vzdělávacích potřeb vycházejících ze sebereflexe jejich profesních činností. V oblasti plánování profesního rozvoje učitelek MŠ sehrává důležitou roli i její přípravné vzdělávání. Jednou z forem přípravného vzdělávání vedoucí k dosažení profese učitelky MŠ je studium na vysokých školách/univerzitách. Tato forma studia je zahrnuta v našem výzkumném šetření. V něm zkoumáme vyjádřené vzdělávací potřeby, které představují obsah plánu profesního rozvoje studentů třetího ročníku kombinovaného studia oboru učitelství pro mateřské školy. Tento plán profesního rozvoje zahrnuje studenty vyjádřené vzdělávací oblasti, ve kterých se mají potřebu nadále se vzdělávat i po ukončení studia. Vzdělávací potřeby studentů jsme zkoumaly i ve vztahu k délce jejich pedagogické praxe. Naší snahou je určit konkrétní vzdělávací oblasti v plánu profesního rozvoje studentů, kdy předpokládáme, že struktura vzdělávacích oblastí ve vztahu k délce jejich praxe bude odlišná. Zkoumali jsme i zdroj jejich vzdělávacích potřeb, tedy formy a metody jejich sebereflexe profesních činností. Dále nás zajímaly i překážky, které shledávají v možnostech realizace svého plánu profesního rozvoje. Klíčová slova: učitelka MŠ, profesní rozvoj, další vzdělávání, sebereflexe.
Název v anglickém jazyce
Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers
Popis výsledku anglicky
V příspěvku představujeme složky profesního rozvoje učitelek MŠ, ve kterých si učitelka plánuje svůj vlastní profesní rozvoj ve vzdělávacích oblastech. Ty vystupují z učitelčiných uvědomělých vzdělávacích potřeb vycházejících ze sebereflexe jejich profesních činností. V oblasti plánování profesního rozvoje učitelek MŠ sehrává důležitou roli i její přípravné vzdělávání. Jednou z forem přípravného vzdělávání vedoucí k dosažení profese učitelky MŠ je studium na vysokých školách/univerzitách. Tato forma studia je zahrnuta v našem výzkumném šetření. V něm zkoumáme vyjádřené vzdělávací potřeby, které představují obsah plánu profesního rozvoje studentů třetího ročníku kombinovaného studia oboru učitelství pro mateřské školy. Tento plán profesního rozvoje zahrnuje studenty vyjádřené vzdělávací oblasti, ve kterých se mají potřebu nadále se vzdělávat i po ukončení studia. Vzdělávací potřeby studentů jsme zkoumaly i ve vztahu k délce jejich pedagogické praxe. Naší snahou je určit konkrétní vzdělávací oblasti v plánu profesního rozvoje studentů, kdy předpokládáme, že struktura vzdělávacích oblastí ve vztahu k délce jejich praxe bude odlišná. Zkoumali jsme i zdroj jejich vzdělávacích potřeb, tedy formy a metody jejich sebereflexe profesních činností. Dále nás zajímaly i překážky, které shledávají v možnostech realizace svého plánu profesního rozvoje. Klíčová slova: učitelka MŠ, profesní rozvoj, další vzdělávání, sebereflexe.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
kontexty pedagogiczne
ISSN
2300-6471
e-ISSN
—
Svazek periodika
1Nr8 2017
Číslo periodika v rámci svazku
czerwiec 9
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
229-242
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—