Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA2101M44" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A2101M44 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132" target="_blank" >https://kontekstypedagogiczne.pl/kp/article/view/142/132</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku představujeme složky profesního rozvoje učitelek MŠ, ve kterých si učitelka plánuje svůj vlastní profesní rozvoj ve vzdělávacích oblastech. Ty vystupují z učitelčiných uvědomělých vzdělávacích potřeb vycházejících ze sebereflexe jejich profesních činností. V oblasti plánování profesního rozvoje učitelek MŠ sehrává důležitou roli i její přípravné vzdělávání. Jednou z forem přípravného vzdělávání vedoucí k dosažení profese učitelky MŠ je studium na vysokých školách/univerzitách. Tato forma studia je zahrnuta v našem výzkumném šetření. V něm zkoumáme vyjádřené vzdělávací potřeby, které představují obsah plánu profesního rozvoje studentů třetího ročníku kombinovaného studia oboru učitelství pro mateřské školy. Tento plán profesního rozvoje zahrnuje studenty vyjádřené vzdělávací oblasti, ve kterých se mají potřebu nadále se vzdělávat i po ukončení studia. Vzdělávací potřeby studentů jsme zkoumaly i ve vztahu k délce jejich pedagogické praxe. Naší snahou je určit konkrétní vzdělávací oblasti v plánu profesního rozvoje studentů, kdy předpokládáme, že struktura vzdělávacích oblastí ve vztahu k délce jejich praxe bude odlišná. Zkoumali jsme i zdroj jejich vzdělávacích potřeb, tedy formy a metody jejich sebereflexe profesních činností. Dále nás zajímaly i překážky, které shledávají v možnostech realizace svého plánu profesního rozvoje. Klíčová slova: učitelka MŠ, profesní rozvoj, další vzdělávání, sebereflexe.

  • Název v anglickém jazyce

    Fulfillment of the professional development plan of pre-primary school teachers

  • Popis výsledku anglicky

    V příspěvku představujeme složky profesního rozvoje učitelek MŠ, ve kterých si učitelka plánuje svůj vlastní profesní rozvoj ve vzdělávacích oblastech. Ty vystupují z učitelčiných uvědomělých vzdělávacích potřeb vycházejících ze sebereflexe jejich profesních činností. V oblasti plánování profesního rozvoje učitelek MŠ sehrává důležitou roli i její přípravné vzdělávání. Jednou z forem přípravného vzdělávání vedoucí k dosažení profese učitelky MŠ je studium na vysokých školách/univerzitách. Tato forma studia je zahrnuta v našem výzkumném šetření. V něm zkoumáme vyjádřené vzdělávací potřeby, které představují obsah plánu profesního rozvoje studentů třetího ročníku kombinovaného studia oboru učitelství pro mateřské školy. Tento plán profesního rozvoje zahrnuje studenty vyjádřené vzdělávací oblasti, ve kterých se mají potřebu nadále se vzdělávat i po ukončení studia. Vzdělávací potřeby studentů jsme zkoumaly i ve vztahu k délce jejich pedagogické praxe. Naší snahou je určit konkrétní vzdělávací oblasti v plánu profesního rozvoje studentů, kdy předpokládáme, že struktura vzdělávacích oblastí ve vztahu k délce jejich praxe bude odlišná. Zkoumali jsme i zdroj jejich vzdělávacích potřeb, tedy formy a metody jejich sebereflexe profesních činností. Dále nás zajímaly i překážky, které shledávají v možnostech realizace svého plánu profesního rozvoje. Klíčová slova: učitelka MŠ, profesní rozvoj, další vzdělávání, sebereflexe.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    kontexty pedagogiczne

  • ISSN

    2300-6471

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1Nr8 2017

  • Číslo periodika v rámci svazku

    czerwiec 9

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    229-242

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus